lihominen

Home Forums Terveys-Hymy lihominen

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #21510 Ilmoita asiaton viesti
    linnea
    Member

    onko tällä palstalla viisasta immeistä, joka voisi vinkata mitä teen väärin? Aloitetaan ruuasta. Aamulla syön myslejä, voileipää, kahvia . .. . Päiväksi olen varannut ruokaa, niin että voin syödä n. parin tunnin välein. Ja tähän kuuluu hedelmiä, jukurttia, kanaa/ kalaa, vihanneksia . . .Rasvaa ja sokeripitoisia ruokia inhoan. 3 X viikossa käyn taloyhtiön kuntosalilla. Laitteet ovat pyörä, stepperi, punnerruspenkki ja monitoimilaite. Kerran viikossa jumppaan, jota olen pyrkinyt tekemään säännöllisesti jo useita vuosia. Tästä huolimatta maha pömpöttää, allit roikkuu, reidet löllyää. . . Vai onko hyväksyttävä se, että on jo yli 50 ja vaihdevuodet tekevät tehtävänsä ?

    #21511 Ilmoita asiaton viesti
    juu
    Member

    Ikä on tehnyt tehtävänsä. EI veltostunutta nahkaa saa laihduttamalla kuntoon, vaan leikkaamalla. Toki voit yrittää kiinteyttää jonkun verran, varsinkin reidet ym ja maha saadaan treenillä kuriin.

    Mieti myös ruokamääriä. Hae ammattiapua. Painonvartijat on oikea osoite. Opit syömään taatusti terveellisesti.

    #21512 Ilmoita asiaton viesti
    Christer Sundqvist (ravintovalmentaja, FT)
    Member

    Painonvartijat on mielestäni väärä osoite sinulle Linnea. Kokeile tätä hys hys -ruokavaliota:

    Lyhyt selostus Hys hys -ruokavaliosta:

    Älä syö perunaa, riisiä ja pastaa enää ollenkaan. Korvaa nämä ruoka-aineet runsailla vihannesannoksilla. Syö leipää ainoastaan aamupalan kanssa. Ihan kokonaan en jättäisi pois leipä- ja viljavalmisteita. Rasvaa ei tietoisesti kannata lisätä ruokaan suuria määriä. Kaurapuuroon kuuluu kuitenkin voisilmä. Syö täysrasvaisia ruoka-aineita sillä ajatuksella, että lihassa ja maidossa luonnostaan oleva rasva ei ole vaaraksi. Vältä keinotekoisia rasvoja kuten margariinia ja kaikenlaiset kevyttuotteet ovat pannassa. Monet ovat tällä hys hys -touhulla 200-500 kcal kalorivajeessa koko ajan. Väittävät kivenkovaan, että ei ole nälkä! Pakko se kai on uskoa. Nuoruusiän painolukemat ovat joillakin tulleet vastaan. Suhtauduin tähän aluksi kovin vastahakoisesti (olen virallisen ravitsemusopin kasvatti!), enkä antanut asiakkailleni aluksi paljon toivoa. Nyt olen asiasta eri mieltä. Neutraali näkemykseni on, että Hys hys -dieetti toimii.

    Löydät lisää tästä googlettamalla "hys hys".

    Jos syöt paljon hiilareita – LIIKU!

    Jos et liiku – VÄHENNÄ hiilareita!

    #21513 Ilmoita asiaton viesti
    linnea
    Member

    Kiitos molemmille vastauksista. Silti en vieläkään löydä sitä punaista lankaa,miksi lihon. Ruokana syön mieluummin riisiä, kuin perunaa. Leipää syön silloin tällöin, en joka päivä, Rasvaa inhoan eli jos laitan sitä leivälle, niin sitä on vain henkäys siinä ja jos ruuassa on vähänkin näkyvää rasvaa, niin kuivaan ruuan. Hiilareita kaan ei pitäisi tulla liikaa päivässä. Ruoka on yleensä keitettyä tai haudutettua ei paistettua. Jaksotan ruokailun niin että, syön n. kahden tunnin välein ja juon paljon vettä. Käyn salilla 2-3 kertaa ja jumppaan kerran viikossa. Kaikesta tästä huolimatta olen kuin "sohva peruna" ! Siis, miksi, minkä tähden LIHON ? Puuttuuko minulta jokin hivenaine, vitamiini vai mikä? Lihominen vaikuttaa jumppaankin, ei yksinkertaisesti jaksa tehdä, kun on ylimääräistä tiellä.

    #21514 Ilmoita asiaton viesti
    mie vain
    Member

    Moi Linnea,

    Mulle auttoi MTV3 keventäjät-palvelu. Siinä täytät nettipäiväkirjaa joka päivä, laitat ylös joka ikisen suupalan. Oli aika vaivalloista aluksi laittaa niitä ylös. Mutta kaksikin viikkoa auttoi jo ymmärtämään kuinka paljon kaloreita on missäkin. Keventäjät ei kiellä mitään ruokaaineita, mutta kun vedät ravintolapitsan niin muuta et paljon sitten sinä päivänä saa syödä tai sitten on lähdettävä liikkumaan. Itse olen laihtunut tällä systeemillä melkein 20 kiloa helmikuun alusta. Liikun samalla lailla kuin sinä kuntosalilla ja ryhmäliikuntatunneilla. Lisänä mulla on vielä pitkät sauvakävelylenkit ja ne on mielestäni laihdutuksen kannalta tärkeämpi liikuntamuoto kuin kuntosali.

    #21515 Ilmoita asiaton viesti
    linnea
    Member

    Kaloreista ei oikein voi enään tinkiä, kun niiden saanti pyörii jo 1500 paikkeilla. Sauvakävely ois jes, MUTTA kun on jalkojen päällä 8-9 tuntia/ 6 päivänä viikossa, niin ei paljon jaksa lähteä sauvakävelemään.

    #21516 Ilmoita asiaton viesti
    painonhallitsija vm.51
    Member

    Kaikki em. on jees. Käy kuitenkin lääkärissä ja katso kilpirauhasesi toiminta. Ideaali arvot

    S-T4 14-17 (jos luku pieni on vajaatoimintaa)

    S-TSH 0.3-3 Joskin jokaisella lääkärillä tuntuu olevat "omat" arvot.

    Jos se on kovin laiska kroppa kasvaa.

    Stressaatko? Sekin lihottaa. Manipulaatiohoidoista saatat hyötyä myös. Siis stressi pois kropasta.

    Vyöhyketerapia jne…………..

    #21517 Ilmoita asiaton viesti
    painonhallintaa
    Member

    Vaihdat myslin kaurapuuroon (joukkoon vähän voileviä) ja mitäs se jogurtti siellä ruokavaliossa tekee?!

    #21518 Ilmoita asiaton viesti
    vaihdevuosia kauhulla odottava
    Member

    Onko se niin, että vaihdevuodet lihottavat? Äitini oli pyöreähkö 45 – 60 iässä ja nyt 85 ei ole kuin luuta ja nahkaa, vaikkakin virkeä. Mitähän iloa siitä hoikkuudesta on enää 85-vuotiaana.

    #21519 Ilmoita asiaton viesti
    vastaus……
    Member

    -Mitähän iloa siitä hoikkuudesta on enää 85-vuotiaana.-

    No mitä iloa siitä hoikuudesta on 25 vuotiaana… onseperkle, että jos ihminen on 85 niin sillä ei saisi olla mitään iloja.. sen ei tarvitsi olla hoikka, sen ei tarvisisi tällätä tukkaansa, se ei tarvisisi uusia vaatteita jne….

    #21520 Ilmoita asiaton viesti
    taruna
    Member

    Kyllä biologiset muutokset hormonitasapainossa toki vaikuttavat.

    Itse etsin etsin jatkuvasti hyviä käynnön vinkkejä. Tuossa blogissa oli ainakin ihan järkeviä laihdutusvinkkejä:

    laihdutusvinkkejä

    Olisiko muilla lisää?

    #73262 Ilmoita asiaton viesti
    SofiaKaarela
    Participant

    Itellä toimi tosi hyvin tää Jutta Gustafsbergin go-fat-go dieetti!

    #90395 Ilmoita asiaton viesti
    Miia2
    Participant

    Näin tuntuu ikävä kyllä käyvän ikääntymisen myötä, vaikka itse ”vasta” nelikymppinen olenkin. Painoa ei ainakaan montaa kiloa ole tullut lisää, mutta tuntuu ja näyttää siltä, että koko kroppa on plösähtänyt, paikat roikkuu ja on selluliittia täynnä. Laihduttaminen sinällään siis tuskin auttaa, mutta en tiedä, auttaako mikään. Tuskin sitä parikymppiseltä näyttää enää mitenkään. Pitää varmasti vain yrittää kuntoilla enemmän ja toivoa, että edes vähän kiinteytyisi.

    #356285 Ilmoita asiaton viesti
    Mehuloma
    Participant

    Kiitos tästä hyvästä keskustelusta! Sain paljon uutta infoa.

    #371447 Ilmoita asiaton viesti
    Lukijasejase
    Participant

    Samoin

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.