Palataan edelliseen

Home Forums Julkkikset Palataan edelliseen

  • This topic has 41 replies, 19 voices, and was last updated 7 years, 6 months ago by delirium tremens ja neljä ällää.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • #64475 Ilmoita asiaton viesti
    Tipi the Illuminati
    Participant

    Mulla ei ole mitään faktatietoa tosta pakkohoidosta, mutta sen oon käsittänyt, että psykoosi olis automaattinen tiketti pehmustettuun koppiin. Tunkki on jo ainakin kertaalleen ollut psykoosissa ja seuraava kerta on vaan ajan kysymys tolla sekakäytöllä mitä se harrastaa. Pahoin pelkään ettei velli siinäkään vaiheessa uskalla tilata lanssia viemään rinsessaansa hoitoon, vaan joku saa kärsiä ja vasta virkavalta hoitaa sen talteen.

    #64477 Ilmoita asiaton viesti
    Buck the Weasel
    Participant

    Johanna Mia Tukiainen
    14 min ·

    Amen; tässä on taas lujaa sanaa!


    Katri Lehtiniemi
    2 t ·

    Korkeimman suojelusj (TÄMÄ TOIMII JOKA HETKELLÄ, JOKA PAIKASSA)

    1 Se, joka asuu Korkeimman suojassa
    ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa,
    2 sanoo näin: ”Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan.”
    3 Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta
    ja pahan sanan vallasta.
    4 Hän levittää siipensä yllesi,
    ja sinä olet turvassa niiden alla.
    Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
    5 Et pelkää yön kauhuja
    etkä päivällä lentävää nuolta,
    6 et ruttoa, joka liikkuu pimeässä,
    et tautia, joka riehuu keskellä päivää.
    7 Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä
    ja ympäriltäsi kymmenentuhatta,
    sinä säästyt.
    8 Saat omin silmin nähdä,
    miten kosto kohtaa jumalattomia.
    9 Sinun turvanasi on Herra,
    sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
    10 Onnettomuus ei sinuun iske,
    mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.
    11 Hän antaa enkeleilleen käskyn
    varjella sinua, missä ikinä kuljet,
    12 ja he kantavat sinua käsillään,
    ettet loukkaa jalkaasi kiveen.
    13 Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen.
    14 Herra sanoo:
    ”Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun.
    Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä.
    15 Kun hän huutaa minua, minä vastaan.
    Minä olen hänen tukenaan ahdingossa,
    pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.
    16 Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä.”

    #64478 Ilmoita asiaton viesti
    Pöwwis vieläkin
    Participant

    Tarkkailulähetteen kirjoittamiseen riittää perusteltu epäily mielisairaudesta eli se, että jokin kliininen merkki tai oire viittaa merkittävää toimintakyvyn heikkenemistä aiheuttavaan mielisairauteen ja tahdosta riippumattoman hoidon kriteerit todennäköisesti täyttyvät (taulukko 1). Diagnoosin ei tässä vaiheessa tarvitse olla varma. M1-lähete merkitsee siten vasta tahdosta riippumatta toteutettavaa psykiatrista konsultaatiota. Muiden palvelujen soveltuvuutta ei tarvitse käytännössä kokeilla, vaan perusteeksi riittävät kokemusperäinen tieto ja käsitys siitä, ettei potilas hyödy muusta saatavilla olevasta hoidosta.

    Tahdosta riippumattoman hoidon perusteena olevaksi mielisairaudeksi katsotaan vakava mielenterveyden häiriö, johon liittyy todellisuudentajun häiriintyminen siten, että tilaa voidaan pitää psykoosina. Tällaisia sairaustiloja ovat delirium, skitsofreniaryhmän psykoosit, psykoottinen depressio, psykoottinen kaksisuuntainen mielialahäiriö, muut psykoosit, kuten orgaaniset psykoosit ja päihteiden käytön aiheuttamat psykoottiset tilat, ja dementian vaikeat ilmenemismuodot. Jos potilas on alaikäinen, riittää perusteltu epäily vakavasta mielenterveyden häiriöstä.

    Itsemurhavaara, päihteiden hallitsematon käyttö tai väkivaltaisuus ei sellaisenaan riitä mielenterveyslaissa säädetyn tahdosta riippumattoman hoidon edellytykseksi (Hallituksen esitys n:o 201, 1989). Suuren itsemurhavaaran taustalla saattaa olla hankalasti diagnosoitavissa oleva psykoottinen depressio. Viitteenä tällaisesta masennustilasta ovat korostuneen epärealistinen syyllisyys ja syvä toivottomuus. Psykoottisen masennuksen diagnoosi ei edellytä havaintoja harha-aistimuksista tai oudoista harhaluuloista. Hyvin vakavassa itsemurhavaarassa olevan ja toivottoman potilaan lähettäminen M1-lähetteellä tai tarkkailuun asettaminen mielenterveyslain pykälän 13 mukaan ei näin ollen ole perusteetonta.

    #64479 Ilmoita asiaton viesti
    Pöwwis vieläkin
    Participant

    Yhä edelleen olen sitä mieltä että paksun kusipäisyys, narsismi, alkoholismi ja uskisaiheinen huomionhakuisuus eivät ole psykoottistasoisia. Mutta en ole lääkäri, eikä tällä palstalla varmaan kukaan. Toivotaan vaan että jos paksun tilanne tuntuu sitä vaativan, joku taho (Velli, Olli, poliisi tms.) kippaa sen lääkäriin mahdollisen M1:en saamiseksi. Sitä on vaan täällä turha ihmetellä ja toitottaa väsymiseen asti, että miksi ei kukaan vie. Kaipa niillä syynsä on. Kuten esim. se että ei ole psykoottinen, muuten vaan kusipää. Erittäin hyvä syy.

    #64481 Ilmoita asiaton viesti
    iänkakkisuus
    Participant

    Vankilahan tolle olis parhaaksi. Siellähän sitten henkilökunta tulee mahdollisesti havainneeksi jos on hoidon tarvetta. Ehkä. Eikä ainakaan alkoholia pystyisi kolmin käsin kokoajan kittaamaan, ja voi olla ettei sosiaaliset taidot ja karisma riittäisi verkostoitumaan paikallisten mömmökauppiaidenkaan kanssa, ainakaan yhtä diiliä pidemmälle.

    #64482 Ilmoita asiaton viesti
    Pöwwis vieläkin
    Participant

    Iänkaikkisuus: just samaa mieltä olen! Kun joutuisi olemaan väkisin alkotta, niin alkaisi pääkopan todellinen kuntokin paljastumaan. Ja luulisin että vankilassa on saatavilla helpostikin nuppitohtorin palvelut, siellä ei varmaan kovin moni lusi ilman jonkinlaista psykkadiagnoosia – epävakaata persoonallisuutta ja ihan vaan hamraata masennusta löytyy varmaan kopista kuin kopista.

    #64483 Ilmoita asiaton viesti
    subsidy
    Participant

    Johanna Mia Tukiainen
    14 min ·

    ”Amen; tässä on taas lujaa sanaa!”

    Pukiainen kommentoi pitkää uskis lätinää.

    Puksu vannoo ja uskoo aina sanaan???, mutta entäs ne teot?. Eikös hänenkin tekosensa sodi sitä  uskonnollista ”lujaa sanaa” vastaan?. Miten hän selittää lujat sanat?     Halle Lujaa????  Lapsena kerrottiin vitsiä, että Jeesuksen aasi oli nimeltään Halle ja kun se oli juoksukilpailuissa, yleisö kannusti huutamalla Halle lujaa, Halle lujaa.  ( Texti oli aikoinaan koululaisten Kevät Pöwwiäinen lehdessä), Samantyyppisiin satuihin se Pukiainenkin varmaan uskoo vielä tänä päivänäkin.

    #64485 Ilmoita asiaton viesti
    ainotse
    Participant

    Sovitaanko, että mode avaa vollit, tää menee ihan naurettavaksi pelleilyksi ja sekoiluksi, kun porukka alkaa itse niitä availemaan?

    #64486 Ilmoita asiaton viesti
    N.Ä. Rästys
    Participant

    Tukiainen, on Tukiainen, on Tukiainen

    Joo, vaikka itsekin täällä välillä jotain positiivista pikkusysteristä mainitsen, kyllä se silti on kaikki vain verrattuna Tuksuun. Isosiskoon verrattuna on tyylikäs, yritteliäs ja käyttäytyy suht’ asiallisesti somessakin. Siis isosiskoon verrattuna.

    Se, että perustaa yrityksen tyypin kanssa (tiloissa ainakin, en tiedä muusta yhteistyöstä), jolla on velallisen epärehellisyydestä ja kirjanpitorikoksista tuomioita, ulosottovelkaa (ollut ainakin vuosia sitten) useita satoja tuhansia ja jonka mieskin taitaa pelata muilla kuin puhtailla jauhoilla, ei tietysti kerro kovinkaan älyllisestä yrittäjyydestä. Että jos oikeasti olisi omilla rahoillaan yrittämässä, luulisi, että valitsisi liikekumppaninsa hieman tarkemmin. Tässä haiskahtaa halu helppoon rahaan kiinni pääsemiseen. Mahdollisimman glamööriä, mahdollisimman vähällä vaivalla. Ei oikein menestyksekkäältä yrittäjyydeltä vaikuta. Ja sehän on sitä ehtaa Tukiaista.

    Mutta SILTI: kaikki ulkonäköä, tyyliä, tapoja myöten on positiivista verrattuna kassialma-isosiskoonsa, jolta ei onnistu mikään. Yhtään mikään.

    #64487 Ilmoita asiaton viesti
    Angeli'
    Participant

    Samaa mieltä Närästys. Täytyy olla joku ruuvi löysällä kun lähtee The Lookin kanssa samaan liikehuoneistoon. Se kielii siitä ettei millään ole mitään väliä, koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ei kovin vakavasti otettavaa toimintaa.

    #64488 Ilmoita asiaton viesti
    subsidy
    Participant

    Ribella on niin pieni yritys, vaikka tämä Jassu onkin ääneen haaveillut, että siitä on tulossa Ikean kaltainen lafka, isompi  nyt kuitenkin, mistä kooma  kohmetologi aikoinaan haaveili, hänen haaveensa oli oma ”flaska”. Jasminae  on saanut pienen jalansijan huithapeli Tiinan tiloihin, aivan sama, kuin joku vuokraisi kampaamosta itselleen oman tuolin, missä työskentelisi, ei Ribella sen isompi yritys ole, jos olisi oma lukaali, sinne ei eksyisi ketään. Nyt saa vetoapua vuokraamalla itselleen pienen nurkan ja seinänpätkän, mihin saa tekotukkapätkät roikkumaan ja tuolin, missä ne mahdollisten asiakkaiden hiuksiin liimataan.

    #64490 Ilmoita asiaton viesti
    Tipi the Illuminati
    Participant

    JOhan tässä on pari viikkoa huudelta modea, mut ei näy eikä kuulu. Jatkuva alastempaus menee naurettavaks. Entisaikaan, siis ennen softan ”parannusta” ei vanhoja volleja suljettu ja silti kaikki osas lopulta siirtyä uuteen. Näädät on fiksuja eläimiä.

    #64491 Ilmoita asiaton viesti
    PKS1
    Blocked

    Tunkkilaisuutta.

    ainotse:

    Voidaanko sopia, että mode aloittaa ne vollit. Menee ihan sen takia sekavaksi, kun jonkun piti päästä pätemään.

    Suuruudenhulluus on tarttuvaa. Mitä väliä sillä on, onko tätä paskaa kymmenen vai tuhat sivua samassa vollissa?

    #64492 Ilmoita asiaton viesti
    Angeli'
    Participant

    Kirjoitin tiina jylhän kuvan yhteyteen muutaman valitun sanan ko talousrikollisesta. Ei mennyt läpi, aijaa poisti viestini.

    #64494 Ilmoita asiaton viesti
    Tipi the Illuminati
    Participant

    Jatketaan sitten vol. 130 ettei kenenkään tarvii vetää hernettä nenään.

     

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.