Johanna Tukiainen Vol. 252

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 252

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,104 total)
  • Author
    Tuohi🙂Aivo
    Participant

Mielestäni glamourin seuraamiseen kuuluu olennaisena osana se, että joskus todellista totuutta joudutaan harsimaan esiin hatarilla säikeillä ja pitkällä aikavälillä.

Alkuun on vain heikkoja signaaleja sieltä ja täältä.

Tällöin usein esillä on vain sumuinen näkymä, joka vasta viikkojen, vasta kuukausien kuluttua selkeytyy. Koska glamourelämään kuuluvat mm. kryptologia ja hämäys, asiain todellisen laidan salaaminen.

Tänä vuonna hyvänä esimerkkinä tästä on ollut Tunkin raskaus, joka alkoi tammikuussa ja paljastui näätäkansalle vasta maaliskuussa, siis kolme viikkoa siitä, kun se oli paljastunut Tunkille itselleen (21.2. HUS).

#257674 Ilmoita asiaton viesti
    Tuohi🙂Aivo
    Participant

Kaivoin esiin muistitikun sisällön menneistä loiston ajoista.

Jassu kirjoitti 12.5.2014 silloisessa blogissaan kouluistaan ja töistään seuraavasti (tätäkin pitää osata lukea mediakriittisesti, toki…); osa 1 (4):

”Noniin, olen saanut monta kysymystä mitä teen… Mitä opiskellut, ammatti, työhistoriaa ja harrastuksia. Tässä YRITÄN saada kaiken lyhyesti samaan kirjoitukseen (en tule onnistumaan haha).

En koskaan nuorempana tiennyt, mitä haluan tehdä, kun olen ”iso”.

Mietin kyllä usein, sillä kaikki muut tiesi, että halusi… opettajaksi, eläinlääkäriksi, kaupan kassalle tai kampaajaksi, lääkäriksi tai juristiksi jne…

En minä! Olin aika ”laiska” ja halusin vaan nauttia joka päivästä kavereitten kaa ja ajattelin, että kyllä mä joku päivä keksin mitä mä haluun…

Koulut meni sitten niin, että en ollut mikään paras oppilas ja en oikein ollut kiinnostunut koulusta. Mutta tiesin aina, kuinka tärkeä se on, joten yritin tsempata silti.”

#257675 Ilmoita asiaton viesti
    Tuohi🙂Aivo
    Participant

Osa 2 (4):

”Ruotsissa on lukioita joka lähtöön. Tarkoitan, JOKA lähtöön! Monet pojat meni futislukioon ja tytöt esim. musiikkilukioon (tietysti täällä on ihan ”tavallisia” lukioita myös).

Muistan ikuisesti, kun opettajat jankutti, että NYT pitää valita oikein ja koska tiedätte, mitä haluatte tehdä, niin valitkaa linja sen mukaisesti… hmpf… Sanoo hän mulle, joka ei tiennyt ja joka EI tykännyt ”normikoulusta” niin paljoa.

Valitsin siis ainoastaan sen mukaan, mitä RAKASTAN. Eli Tukholman ELÄINLUKIO.

3 vuotta opiskelin siellä ja valmistuin Eläintenhoitajaksi. Tiesin jo silloin, että en halua tehdä tätä työkseni, vaan harrastuksena. Kouluhan tosin oli todella hauskaa, koska opiskelin ja tein asioita, joita rakastan (ratsastettiin 2-3 kertaa viikossa, luettiin KAIKISTA eläimistä, hoitoa ja ihan piikkeihin asti), jne., siis tiedän jopa leppäkerttujen eri rodut hahahhhh…..

No……. Lukion jälkeen etsin töitä vähän sieltä sun täältä. Lopulta, sattumalta hain ”myyntihommiin”. Ymmärsin väärin ja luulin, että tämä on joku liike tai kauppa, mutta kun tulin haastikseen, niin tämä olikin jotain ihan muuta…

Kuulosti kuitenkin sen verran hauskalta ja haastavalta, ja jos läpäisisin vuoden koulutuksen siellä, niin saisin Diplomin ”Lux business school”, joka on TODELLA arvostettu Ruotsissa (Suomessa on myös Lux. Itse asiassa meidän isoin pomo oli Suomalainen).

No, ihan MAHTAVA reissu, ja vuosi meni nopeasti ja opin niiiin paljon. Silloin innostuin vielä suuremmista työmahdollisuuksista ja menin suoraan Business to Business. Eli hm, sain työpaikan, jossa me tehtiin suuria sopimuksia muiden firmojen kanssa.”

#257676 Ilmoita asiaton viesti
    Tuohi🙂Aivo
    Participant

Osa 3 (4):

”Siellä olin kuitenkin vain kuukauden, kunnes löysin sen Parhaan työpaikan ikinä! Office Management AB!

LOVE IT!  Me vuokrasimme ja myimme konttoritekniikkaa…? Jos se nyt niin sanotaan. En ole kovin hyvä kirjoittamaan business-asioita suomeksi… mutta IT, PBX, kopiokoneita, tarvikkeita, jne. jne. jne. Tekniikkaa joka tapauksessa!

Aloitin siellä Myyntipäällikkönä ”papereissa” – todellisuudessa olin kouluttaja. Eli autoin kaikkia uusia ja opetin kaiken heille (olin todella hyvä myyjä jo silloin, 19-20v).

Kävin myös kaksitoista myyntikoulusta ja sain diplomit ”Office Management Business School” SEKÄ ”SHARP Business School.”

Lopulta kuitenkin halusin alkaa itse myymään, ja yksi pomoista halusi ehdottomasti palkata mut, joten vaihdoin pomosta myyjäksi.

Meillä on 300 työntekijää, ja meidät oli jaettu eri osastoille mitä myimme (silloin olin AINUT nainen!!). Ensimmäisenä vuonna voitin ensimmäisen palkinnon – olin hankkinut eniten UUSIA asiakkaita vuoden sisällä.

Seuraavana vuonna voitin palkinnon Vuoden paras myyjä ja pääsin Kulta- ja Platina-clubiin, jotka tarkoittivat bonuksia sekä ulkomaanmatkoja monesti vuodessa, jne. jne. jne. jne. jne…

No niin, elikkä RAKASTAN BUSINESSTA! REAL Business to Business.

Sanoisin, että olen oikea Business-Woman, haha.”

#257677 Ilmoita asiaton viesti
    hallitunkki
    Participant

Kyllähän Jassu joskus taisi kehua olevansa vuoden pölynimurikauppias ja esitteli moninumeroista palkkakuittiaan, joka kuitenkin oli tietysti kruunuja eikä euroja.

Mutta tosiaan, ei pölynimurien myynnissä mitään häpeämistä ole. Semmoinen vehje kuitenkin taitaa olla 95% kotitalouksista.

Se siitä ja palataan palstan päätähteen.

#257678 Ilmoita asiaton viesti
    Tuohi🙂Aivo
    Participant

Osa 4 (4):

”Kuitenkin… 4-5 vuoden päästä ajattelin…  – En ehkä halua myydä juuri näitä asioita loppuelämääni ja olen aina halunnut avata OMAN firman. Kunnollisen ja toivottavasti aika suuren sellaisen.

En vain tiennyt MITÄ.

Idea tuli sitten mieheltä, joka kattoo aina, miten jaksan väsäillä hiustenpidennyksiä itselleni ja muille ja meikkailen ja stylailen, jne. Se ehdotti, että avaa oma firma kauneus-/hiusalalla.

Idea jatkui (miten, on firman salaisuuksia ja toivottavasti tulevaisuus…), ja sitten päätin avata oman firman!!!

Kauneusalalla, josta myös tykkään ja osaan, ja businesshenki ja myynti tulee luonnostaan sekä koulutuksesta. Olen ollut koulutettu melkein 3 vuotta tällä alalla (aloitin silti harrastuksena) ja nyt koulutan itse esim. kampaajia, jotka mun kautta saavat diplomin erityisesti HiustenPidennyksien tekoon ja poistoon jne.

Malli- ja näyttelijähommista olen jo kertonut aika paljon, mutta niitä rakastan myös. Sivutöinä eniten, mutta myös ihan koska tykkään siitä.

Mietin joskus, että panostaisin kaikkeni näyttelemiseen, mutta se jäi työn varjoon ja jäi näin sivuhommaksi. Tykkään erityisesti haastaa itseäni näissä hommissa. Ja tätä ulkonäköihannetta.  Se siitä.

Eli kyllä, olen kouluttautunut. Olen tehnyt töitä 18-vuotiaasta asti joka päivä ja KOVAA! :)”

#257679 Ilmoita asiaton viesti
    Tuohi🙂Aivo
    Participant

Jassu Sollentunan Blåklockevägenillä keväällä 2019: 017 Jasmina keväällä 2019

#257680 Ilmoita asiaton viesti
    Mullapa on apple
    Participant

Jassulle propsit, jos toi kaikki pitää paikkansa. Pakko kuitenkin sano, että kuulostaa vähän liioitellulta. ??‍♀️

#257681 Ilmoita asiaton viesti
    Pöwwis
    Participant

Kiitos Tuohi-Aivo! Ei sanaakaan pölynimureista, joten eiköhän anneta niiden olla. Tällä palstalla heitot, läpät ja spekulat lähtee niin nopeasti elämään totena ja sitten ollaan itsekin possun tasolla. Konttoritarvikkeet muistan minänikin, ja ne ilmeisesti joku (omasta mielestään hyvinkin) vitsikäs on vääntänyt pölynimureiksi. Vanhemmat näätiäiset muistanevat aiheeseen liittyvän palkitun tv-dokkarin vuodelta 1993. Hyviä loppuvuoden päiviä kaikille.

#257682 Ilmoita asiaton viesti
    Turpea persikka
    Participant

No. tuo Lux on vanha puhdistustuotefirma, myäs niitä imureita. Ja tuo business school on sen yrityksen oma myyntikoulutusohjelma, arvostuksesta muualla en niin huutelisi ….ehkä b2b maailmassa se tiedetään. Monessa myyntifirmassa on noita omia hienoksi nimitettyjä myyntikoulutuksia. Mutta propsit että jaksaa yrittää, ilmeisen sosiaalinen ja sujuva puhumaan niin kyllä sillä itselleen uran saa.

Tuohon, mitä joku sanoi ettei ole ammattia. Ruotsin systeemi vastaa meidän amiksen yhdistelmätutkintoa, se on ihan pätevä perustutkinto, jonka pohjalta voi jo mennä töihin.

#257683 Ilmoita asiaton viesti

Kovasti on koulutettu. Naurattaa Lux ja pari muutakin. Pikkutytön kovat koulut.

Jokainen firma, joka rekrytoi perehdyttää työntekijänsä. Jos on paperia joka kurssista, niin tässähän olisi jo kuuluisa ja edennyt ties mihin. Supermyyjällä taisi myös hävitä taivaan tuuliin tulevaisuuden säästöt. Ai niin, olihan sillä joku automobiili.

Hyvä kuitenkin, että ei ole yhtä laiska kuin sisarensa. Se siitä.

#257684 Ilmoita asiaton viesti
    Mahmut
    Blocked

Tukiaanovitsien saagaa kun seurailee, niin kyllä korkeasti talousoppineilla vanhemmilla älykkäine lapsineen on ollut ekonomia hallussaan ja vuosien varrella hankittu pesämuna on silti miinusmerkkinen.

#257685 Ilmoita asiaton viesti
    Ruma tavis
    Participant

MinustaNI Jassun opiskelussa ja töissä ei ole moittimista. Lukiosta on valmistunut kaksoistutkinnolla eläintenhoitaja kai ja sitten tehnyt monenlaisia töitä, yrittää sentään ja ilmeisesti elättää itsensä. Ripellys meni persiillens, mutta moniko muu yksityisyrittäjä  on käsittänyt kivikkoon pilipaliyrityksensä kanssa. Jassu on fiksu ja touhukas, löytää varmasti työtä jatkossakin. Siskostaan en sano tällä kertaa mitäkään.

#257686 Ilmoita asiaton viesti
    Ruma tavis
    Participant

Lillebror taitaa kans elää omillaan eikä mamman lompakon varassa.

#257687 Ilmoita asiaton viesti
    Lakimies Teemu
    Participant

Koronan levitessä tuli työvoimapula potilaiden hoidossa. Etsittiin tilapäistä aputyövoimaa johon kuuluu parin päivän kurssi. Pikkupossu kai haki ja kuulutti hakeutuneen koulutukseen Karolinskassa.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 1,104 total)
  • The topic ‘Johanna Tukiainen Vol. 252’ is closed to new replies.