Johanna Tukiainen Vol. 255

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 255

Viewing 15 posts - 676 through 690 (of 1,028 total)
  • Author
    Lehtikaali
    Participant

Yläasteen äidinkielentunnilla pidetystä tekijänoikeusluennosta olen muistavinani sen verran, että kuvia ja tekstiä saa jakaa ei-kaupallisesti, kunhan tekijä on mainittu. On tietysti kohteliasta kysyä lupa julkaisuun, mutta se ei ole pakollista. Kuvien/tekstin kaupallinen käyttö onkin sitten eri asia, mutta näädät tekevät vain yleishyödyllistä voittoatavoittelematonta vapaaehtoistyötä ♡

Tuksua ei julkkiksena koske samat asiat kuin meitä hamraita pienitissisiä siwankassoja. Lisäksi hän ei edes yritä pitää yksityisasioitaan yksityisinä vaan esim. hyväksyy seuraajaksi/kaveriksi kenet tahansa. Mikäli julkkis (jopa surkea sellainen) haluaa pitää kiinni tiettyjen asioiden yksityisyydestä hänen on tosiaankin nähtävä vaivaa sen eteen: sometilien tiukat yksityisyysasetukset, ei hyväksytä seuraajaksi ketä tahansa eikä noistakaan varotoimista huolimatta jaeta nettiin mitään, minkä ei halua vuotavan. Ja pidetään ne etanahuulet tiukasti supussa, Seiskalle sanotaan ”no comment” eikä maiskuteta ummet ja lammet rahan toivossa. Possulle ei ole vielä valjennut, että julkkiksesta yksityishenkilöksi palaaminen ei ole mikään ilmoitusasia vaan vaatii työtä. Eikä se myöskään mene niin, että ollaan julkkiksia joku päivä, kun siitä itse hyötyy ja sitten heti ensi maanantaina ollaankin taas yksityishenkilöitä, kun julkisuus ei hyödytä sillä hetkellä.

#263243 Ilmoita asiaton viesti
    HARHAA VAIN
    Participant

Miks ihmeessä se hankkii tuollaisia epämukavia rytkyjä vauvalle, meinaako se saada mahtumaan vaipat noihin bikinihousuihin ensi kesänä. Varmaan nuokin on ”lahjaksi saatuja” kuten kaikki muukin roina, mitä se hankkii ahneuksissaan.

#263244 Ilmoita asiaton viesti
    Rinde
    Participant

Mun miälestäNI tekijänoikeus valokuviin on kuvien ottajalla. Oikaiskaa, jos olen väärässä.

Sitten on olemassa sellainen kuin sitaattioikeus. Jos julkistat jotain, niin siitä saa lainata osan, kunhan lähde mainitaan. Julkistaminen on esimerkiksi sitä, että laittaa nettiin jotain kuten valokuvan.

Tekijänoikeuteen vetoavan kannattaisi itsensä miettiä, mitä julkistelee ja missä ynnä kenen aineistoja itse levittelee.

#263245 Ilmoita asiaton viesti

HARHAA VAIN: Luultavasti nuo biksut on Tuksulle, paino tippii kesäksi niin paljon, että noihin sujahtaa sukkana ja jos ei tipi, niin ne revitään silti päälle.

#263246 Ilmoita asiaton viesti
    Sopulisko
    Participant

Tuskin Tunkki edes käsittää koko tekijänoikeutta. Kunhan muisti hiaanon sanan. Eli menee kategoriaan ihmisoikeusjuristi ja julkisen sanan neuvosto. Sopivassa (väärässä) paikassa viljellään hienoja sanoja, että vaikuttais sivistyneeltä. Sitähän ne juopot tekee – yrittää näyttää fiksulta, mutta koomiseksi menee…

#263247 Ilmoita asiaton viesti
    hallitunkki
    Participant

Tuksukielellä julkisen sanan neuvosto on ”korkeimman sanan neuvosto” 🙂

#263248 Ilmoita asiaton viesti
    Udin Bemu
    Participant

Ei taida tulla oikeusjuttua kuvista, julkisuuden henkilön FB-kuvia jaetaan eteenpäin, kaikkien julkkisten kuvia jaetaan! Ja turha väittää ettei ole julkisuudessa jos antaa lehteen haastiksia.

Kyllä ”tavikseksi” pääsee jos haluaa, siinä menee vaan vuosia, eikä sitten mitään julkista.

#263249 Ilmoita asiaton viesti
    Älykkö mopsi
    Participant

Oliko tuo kulta röyhelö biksut lahjoittanut ”anapaula” joku tunkin sukulainen, täti tms? Korjatkaa oi tietonäädät?

Biksut on kyllä jännää kokoa. Aivan liian pienet tunkille, aivan liian isot ilelle. Veikkaan että aiemmin ile kasvaa  niihin sopivaksi kuin että possulta vaatekoot tippivät siihen malliin että nuo mahtuvat pantavan peppyni peitoksi.

#263254 Ilmoita asiaton viesti
    Tuohi🙂Aivo
    Participant

Kansainväliset Tukiaiset; perheen lasten rakaskaverien lähtöalueet:

* Johanna > balkanilainen (albanialainen)

* Jasmina > skandinaavinen (ruotsalainen)

* Joel > eteläamerikkalainen (perulainen) 005 Tunkin häävaunuhaaveilua 28.9.2020

#263255 Ilmoita asiaton viesti
    Sari3
    Participant

Ilen vaunut taas pikkusyrran eteisessä, sekö se ny joutu taas hoitajaksi….laittasivat Ilen oikeesti sijaisperheeseen jos ei tantta kykene ite hoitamaan

#263257 Ilmoita asiaton viesti
    Pastori
    Participant

Heittopussi.

#263258 Ilmoita asiaton viesti
    Solnan sultan
    Participant

Milloinhan mamma ja jassu hermostuvat kun joutuvat hoitamaan kaikki possun asiat: asunnon hankinta, vuokranmaksu, lapsen hoito, lapsen pyykit, käyttörahan antaminen jne.

Lapselle kamalaa kun ei ole kiinteää tukikohtaa, vaan koko ajan ”vieras” hoitaa.  Miksi ei huolehdita ehkäisystä, jos on mahdollisuus tulla raskaaksi. Vauva ei ole mikää nukke tai asuste.

#263259 Ilmoita asiaton viesti
    Cinderella cottage
    Participant

Olen aiemmin työskennellyt freelance-toimittajana, ja muistelisin myös niin, että en koskaan julkaissut toisten ottamia kuvia ilman nimenomaista lupaa, vaikka periaatteessa se ei olisi laitonta ollutkaan jos mainitsin kuvaajan nimen. Halusin kuitenkin varmistua siitä, että noudatin hyviä tapoja. Oikeus kuviin on tosiaan niiden ottajalla. Toisaalta en olisi joutunut ongelmiin, ellen olisi väittänyt jonkun toisen ottamaa kuvaa itse ottamakseni.

Toisaalta en kaiketi koskaan käyttänyt muiden lehtien julkaisemia kuvia, vaan esimerkiksi blogeissa tai muissa sosiaalisen median kanavissa olevia kuvia.

Kuvapankkien kuvissa mainitsin aina myös, mistä kuva on saatu artikkelin yhteyteen. Ohjeet löytyivät kyseisten pankkien verkkosivuilta.

Suoria sitaatteja saa myös käyttää, mutta niiden lähde on aina mainittava.

#263260 Ilmoita asiaton viesti

Täydennetään listaa

Tuohi-aivo:

Kansainväliset Tukiaiset; perheen lasten rakaskaverien lähtöalueet:

* Johanna > balkanilainen (albanialainen)

* Jasmina > skandinaavinen (ruotsalainen)

* Joel > eteläamerikkalainen (perulainen)

* Markku > lehtoniemeläinen (perunamaalainen)

#263261 Ilmoita asiaton viesti

Neuvosta kiitollinen

Jos olet niiden 400 onnellisen joukossa jotka Tunkki laittoi estoon, niin miten saat laitettua viestiä että olet joutunut ”väärään” estoon? Minä ainakin olen joutunut väärään estoon sekä FB:ssa että instagramissa. JuristiNI ei edes tiedä tästäkään asiasta. Ei se tiedä edes olevansa juristini.

Viewing 15 posts - 676 through 690 (of 1,028 total)
  • The topic ‘Johanna Tukiainen Vol. 255’ is closed to new replies.