Johanna Tukiainen Vol. 268

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 268

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,396 total)
  • Author
    Herjaava IP-osoite
    Participant

#286217 Ilmoita asiaton viesti
    miettinen667
    Participant

OT liittyen darian edelliseen juttuun.
    Kyllä niihin hautausasioihin kuluu aikkaa. Ja perunkirjoituksiin.
    Minulta kuoli äiti viime vuoden helmikuussa, pari päivää äidin kuolinpäivän jälkeen oli appiukon hautajaiset, Niihin en jaksanut mennä. Kolme päivää appiukon jålkeen kuoli lankoni (mieheni sisaren mies) ja siitä reilu kuukausi, kuoli mieheni nuorin veli.

Näiden surujen keskellä äitini hautausjärjestelyt hoidin sisareni kanssa. Miehen sukulaiset hoiti muut hautausjutut. Mutta minä tein kaikille noille perunkirjoitukset, kaksi lakiosavaatimusta, sopimuksen lakiosan maksamisesta. Lisäksi noihin kuolintapaksiin liittymättömät, mutta sukuun kuuluvat kaksi kiinteistölahjakirjaa ja yhden rahalahjakirjan. Kaikki nuo niihin liittyvät asiakirjat tilasin ja loppupapereihin allekirjoitukset, uskotut miehet. Ja lopuksi asiat verotoimistoon.

Sitten viime kesänä, kun nuo oli valmiit, huomasin, että olen Hirveän Väsynyt. Siinä kului piekälle kesää, että toipui. Äidin ja muiden kuolemienkin sureminen tuli eteen vasta sitten kesällä joskus.

Se, että miten Marjamuori kaikesta selviää, kovilla on. Niinkuin minäkin. Kyllä rahalla saa ostettua palveluita, elämän alusta ja lopusta. Olen vain ollut huomaavinani, että  varat on nyt aika vähissä Matamin perheessä. Mutta, kyllähän Veijovellin pussissa vielä taitaa karismaa löytyä, että ei hätää

#286219 Ilmoita asiaton viesti
    Kyöpeli
    Participant

Maapalvelun neiti:

Tuksu: ”Harjoittelin pianoa eilen..” Mitä ihmettä tuokin aivopieru taas tarkoittaa?

Kyllä tuo ihan normaalia (arki)suomea on. Noin ne musiikin harrastajat monesti tuppaavat sanomaan. Pianonsoittoa harjoitellaan, mutta ei jaksa sitä soitto-sanaa toistella. Näin etenkin, jos on useampi instrumentti. Tyyliin, ”Oon harjoitellut laulua ja kitaraa nyt hyvin, mutta pianoa pitäisi myös jaksaa treenata välillä.”

Muuten, se on hauska, miten Tuksunkin harrastukset näyttävät erilaisilta vähän näädästä riippuen. Joku sanoi, että soitti kauniisti tuon joululaulun. En itse ehkä niin kauniina pitänyt. Tuo sovitus oli aika palikka (hirveän matala vasen käsi, varmaan siksi että se on aika helppo noin), siellä sun täällä meni silti väärin, ja jossain kohtaa piti hidastella muista kuin musiikillisista syistä – siis tyyliin ”miten tää olikaan, ai niin näin”.  Tokihan tuota nyt silti kuunteli, ei ole vakavaa, ja moni osaa vähemmän. Muistelen vain, miten täällä on pilkattu Johannan ”kurkunleikkaustanssia”, josta joskus laittoi treenivideon… Täytyy tunnustaa, että minun silmääni taas se näytti ihan mukiinmenevältä, kun itse osaan tanssia vähemmän kuin Tuksu. Soittaa osaan enemmän.

#286220 Ilmoita asiaton viesti
    .Käpy:
    Participant

Tukuhan ei osaa eikä ymmärrä nuotteja soittaa korvakuulolla, osaako luke edes nutteja? Ja olikohan siinä videossa jonka jotkut pystyivät näkemään jossa Tuksu soittaa lasten pianolla nuoteista Mut katsoko kukaan oliko nuotit oikeat.

#286221 Ilmoita asiaton viesti
    Kosti
    Participant

Uskon että se vie voimat jos itse tekee kaiken. Itse en tiennyt enkä saanut etukäteen mitään tietoa enojeni rahavaroista, joten palkkasin sähköpostitse hautaustoimiston hoitamaan kaiken. Minulla ei ollut mahdollisuutta mennä Ruotsiin tonkimaan asioita. Asiat olivat hyvin monimutkaisia lopulta, joten pidin hautaustoimiston laskuja  pieninä kun ne olivat noin 400 euron suuruisia krematoinnista ja noin 400 euroa perunkirjoituksesta per eno. Perinnönjaosta tuli vielä lasku, mutta perinnöt olivat yllättäen noin 4ok kummaltakin joten maksoin ilomielin.

#286222 Ilmoita asiaton viesti
    Pastori
    Blocked

No, eihän ne perintörahat kuuluu jakaa vasta kuin kaikkien kulujen jälkeen, eli vainaja itse maksaa kulunsa, jollei ole varaton.

#286223 Ilmoita asiaton viesti
    Pastori
    Blocked

Miettinen käynyt kovan myllyn läpi.

Heart.

#286224 Ilmoita asiaton viesti
    Kosti
    Participant

Nimenomaan. En vain tiennyt etukäteen, ovatko varattomia vai eivät. Laskut jouduin maksamaan ennen kuin sain enojen rahat, joten olisivat menneet omasta pussistani jos enoni olisivat olleet varattomia.

#286225 Ilmoita asiaton viesti
    Hilkka Sirviö
    Participant

Miten mie pääsisin 7-päivää lehen kantheen?Kysyn vain.Ei tartte vastata🙏

Onkos se Tuksu vielä sinkkuna?

Edellinen sanailu kopsattu fc:sta-

#286226 Ilmoita asiaton viesti
    Pöwwis
    Participant

Miten mulla on mennyt näin kauan tajuta että Vellimato=Malliveto… ja ei voi 🌈 osoitteenakaan olla sattumaa 🤔 Mitä täällä oikein tapahtuu?!??!!!! Illuminatsi!!!!?!??

#286227 Ilmoita asiaton viesti
    Pastori
    Blocked

Kosti, juu, ei ollut arvostelua tämä. Jotkut vaan hautaisi vaikka kenkälootassa A4 kokoisen laatan alle, jos itselle jäisi pari satkua enempi käteen. Fiksummat maksattaa kunnon hautajaiset sisaruksella, tekee perunkirjan omissa nimissään, mihin lyö hautaskulut ja nyysii rahat sekä muistoesineet toisten sisarusten nenän alta.

#286228 Ilmoita asiaton viesti
    Pastori
    Blocked

Hilkka, haluaako kysyjä Seiskan kanteen sipulipussilla vai ilman ?   😀

#286229 Ilmoita asiaton viesti
    Kosti
    Participant

OMG hyvä tuo sipulipussijuttu. Näen heti Aerton sieluni silmillä. Kyllä sekin sai kärsiä loisen likaisissa tekokynsissä.

#286243 Ilmoita asiaton viesti
    Rinde
    Participant

Nyt kun joululaulut tuntuvat eräällä olevan ajankohtaisia, niin repertuaariin voisi lisätä sen ”biisin”, jossa lauletaan, että ”on äiti laittanut kystä kyllä”.

Hautajaiset hoitaa hautaustoimisto eikä ilmeisen varattoman vainajan jälkeen se perunkirjoituskaan kummoisia vaadi. Ehkä se ei kuitenkaan ole asian ydin. Jos omiin kokemuksiin vertaa, niin sen lähimmän poislähdön jälkeen olin aivan tutkalla monta viikkoa. Kun piti arkkua valita, meinasin kysyä, että saako kokeilla.

Äitinä kaipaisin muuta tukea kuin apua hautajaisjärjestelyissä.

#286244 Ilmoita asiaton viesti
    Sopulisko
    Participant

Rinde, se biisi on Juicen Sika, joka sopii Tunkille, kuin satula sialle…

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,396 total)
  • The topic ‘Johanna Tukiainen Vol. 268’ is closed to new replies.