Vastaa aiheeseen: Johanna Tukiainen Vol. 175

Etusivu Keskustelu Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 175 Vastaa aiheeseen: Johanna Tukiainen Vol. 175

Tuksulogian kand.
Osallistuja (Participant)

”Tervetuloa rakkaat vanhempani uuteen kotiini Tukholmasta!”

Lause on kyllä siansaksaa kieliopiltaan ja lauserakenteeltaan. Viiden L:n yo kirjoittaa lauseita joita on todella vaikea käsittää. Eikös mami ostanut uuden kodin Sollentunan alueelta, eikä hän tai pappa suinkaan asu Tukholmasta? Vaikka olen espoolainen, niin en väitä itseäni helsinkiläiseksi. Saati, että väittäisin olevani tukholmalainen vain siksi, että olin nuorena siellä kesätöissä parantamassa ruåtsia.  🙂

Vähän samanlainen ilmaisu kun Tuksu viime kesänä kertoi tätinsä lentäneen New Yorkista Suomeen! Mitä muita vaihtoehtoja on? Matkustajaliikenne oikeilla laivoilla ennen 30-lukua oli mahdollista, mutta täti taitaa olla liian nuori, että olisi voinut tehdä näin. Lentokoneet syrjäyttivät laivat lopullisesti 1950-ja 1960-luvuilla. Täti ei myöskään voinut uida Suomeen New Yorkista. Joku näätä tiesi kertoa, että täti ei itse asiassa asukaan New Yorkissa, vaan jossakin pikkukaupungissa. Mutta toki Tuksun piti kehua moisella pikkuasialla…oikein lentäen ja vieläpä New Yorkista saakka.

Olen itse jo niin vanha, että olen ehtinyt lentää mm. Super Caravelle-koneella, DC-8:lla, Convair Metropolitan-koneella ja Boeing 707:llä, DC-10:llä ja Trident-koneella sekä DC-9:llä ja Boeing-747:llä. Tässä tuntee itsensä todella vanhaksi.  🙁  Valitan…tämä oli OT.    🙁   Iästäni huolimatta kiitän Yeshuaa siitä, ettei Tuksu ole lapseni. 🙂