Vastaa aiheeseen: Johanna Tukiainen Vol. 175

Etusivu Foorumit Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 175 Vastaa aiheeseen: Johanna Tukiainen Vol. 175

Zollentunari
Osallistuja

Tämä hiljaisuus on mielenkiintoinen. Vaihtoehtoja on monta erilaista skenaariota:

a) Dotherilla tuli jostain mielipaha. Tuli sanomista, tuli vähän pientä hedelmäveitsihippaa, sitten tuli poliisi leikkeihin mukaan ja hippasleikit päätyivät pinkkiin putkaan.

Tätä skenaariota vastaan joskin sotii se, että kuitenkin jotain aktiivisuutta on liennyt naamakirjan puolella. Ja muutoinkaan en ole poliisin toiminnasta asiantuntija: miten tällaisissa tapauksissa yleensä pidetään ihmistä säilössä?

b) Dother on asettautunut paikoilleen ja nyt on aika vakiinnuttaa arki. Jotta dother voi jatkaa asumistaan liljendalin lukaalissa, täytyy miettiä mistä rahat elämiseen saadaan. Luulen, että olemme kerrankin löytäneet kohteet, jotka eivät ole dotherin mielestä glamourisia. Kela, sossu. Eli lomakejumppaa, luukulla käymistä, selvittelyä ja selittelyä.

Skenaariota vastaan hankaa se, että tämän kaiken voi nykyään oletettavasti tehdä verkossa. Ja, helpointa dotherin huoltajille olisi, että heillä on dotherin pankkitunnukset ja pääsy kaikkiin dokumentteihin. Miksi edes siis nähdä vaivaa ottaa dotheria mukaan koko talouskysymykseen? Sehän olisi kuin linnunpoikanen nokka jatkuvasti auki. Mulle mulle mulle rahaa, hei mä näin, että tossa vilahti ainakin viissataaa.

c) Pappalle on käynyt hupsusti. Herrajumala, mihin ne lääkkeet ovat nyt hävinneet. Tähän kapssäkkiin kun mä ne laitoin ja nyt ne eivät ole enää siellä … Pappa tarttee lääkkeensä, muuten on entinen pappa. Dother ei tarvitse lääkkeitä, ei enää yhtään sen enempää.

Ja tätä skenaariota vastaan sotii se, että jos pappalle olisi tapahtunut jotain, olisimme kyllä hyvin tietoisia siitä.

d) Dother on päässyt huoneeseen, jossa on pinkit pehmusteet. Siellä ei pauhaa tuomiopasuunat ja ylöstempaisukin tuntuu nyt niin kaukaiselta ajatukselta. Hassu on vain se uusi pinkki mekko, jossa hihat vievät selän taa. Saisikohan siihen merenneitohelman? Parasta tässä täyden palvelun majoituksessa on, että täältä saa parhaimmat pillerit. Sitähän vaipuu koko tytön tylleröinen kuin vaaleanpunaiseen pumpuliin ja kerrankin on rauha maassa.

Mikään ei oikeastaan sodi tätä skenaariota vastaan, mutta miksi ihmeessä dotherille olisi pitänyt hankkia lukaali liljendaalista?

e) Dotherilla on tosiaan ollut mielipaha. Kun koiraa ei ole ollut riittävän lähettyvillä (kiitos Darwinin, nämä sitkeimmät yksilöt ovat oppineet, että kannattaa pysyä dotherista kaukana) niin puhelin on paiskastu seinään. Milläs nyt sitten päivität kaikki glamouriset käänteet.

Ja tätä skenaariota vastaan sotii se, että kyllä mamma ja pappa uuden puhelimen hankkii ASAP. Ja velli, myös.

Noh, jännityksellä odottaen.