Vastaa aiheeseen: Johanna Tukiainen Vol. 185

Etusivu Keskustelu Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 185 Vastaa aiheeseen: Johanna Tukiainen Vol. 185

#156037 Ilmoita asiaton viesti
Herjaava IP-osoite
Osallistuja (Participant)

Olikos tää jo täällä

 

1.12.2018: EVANKELISTA HEIKKI TAAKALA JA AIHEENA ”ANTEEKSIANTAMINEN”

 

Lähdin taas tänään lauantaina Taakaloiden evankelista pariskunnan Raamattupiiriin eräiden suomalaisten uskovien kotiin. Olin erittäin vihainen eilen jollekin tuntemattomalle suomalaiselle Markku nimiselle miehelle; joka rienasi minua julkisesti eräällä kristittyjen ja ”kristittyjen” FB palstalla. Sanoin, että tein rikosilmoituksen hänestä; mutta koko illlan kuulin hengessäni äänen, joka sanoi että ”odota.” Odotin yön yli jotta pääsen Raamattupiiriin. Kuinka ollakaan; illan aiheena oli ”ANTEEKSIANTAMINEN.”Käsiteltiin sitä; kuinka äärettömän TÄRKEÄÄ varsinkin uskoon tulleelle kristitylle on osata antaa anteeksi; eikä vain pintapuolisesti vaan SYDÄMESTÄÄN. Tutkimme Raamatusta kohtaa: MATTEUS 18:21-35. ”Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: ”Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa? Jeesus vastasi hänelle: ”Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.”

Seitsemänkymmentä kertaa seitsemän tarkoittaa aina. Se on täydellisyyden luku. Minkä asian pitäisi erottaa uskovainen muista ihmisistä: Keskinäinen RAKKAUS. Ilman rakkautta ihminen ei ole mitään; ja rakkauteen kuuluu anteeksiantaminen sydämestään. Ei-uskoville se saattaa olla mahdotonta; ja he ovat katkeria koko loppuikänsä; mutta uskovalla tämän anteeksiantamisen mahdollistaa Pyhä Henki. Joten mihin tulokseen tulin; en tee rikosilmoitusta kenestäkään.

Koska Jumalakin on antanut meille kaikki meidän syntimme anteeksi Jeesuksen ristinkuoleman kautta; niin meidän VELVOLLISUUS on antaa kaikille anteeksi, kaikille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Anteeksiantamisen tärkeys on äärettömän tärkeää; ja kirjoitan siitä lisää Harri Veijosen blogissani. Kun puhuimme synneistä; niin evankelista Heikki Taakala painotti, että pahin synti ei ole juoppous, huumeet, haureus jne; vaan ihmisen pahin synti on se, jos ei usko Jeesukseen Kristukseen. Tämä synti voisi myös olla Raamatun ilmoittama ”Pyhän Hengen pilkka” jota ihminen ei saa anteeksi koskaan. Anteeksiantaminen ei ole tunneasia, se on tahdon asia. Lähtökohta on se, että itse tahtoo ja sitten antaa anteeksi, tunteet tulevat myöhemmin. Omin voimin ei pysty antamaan anteeksi yleensä, mutta Jumalan voimalla pystyy. Jeesus huusi ristillä: ”Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät!” Jumala ei koskaan pyydä, vaan Hän kehottaa, käskee. On eri asia totteleeko ihminen vai ei. Matt. 6:14-15. Jos ajatellaan minun kohdistunutta suomalaisten pilkkaa ja kunnianloukkausta, jota on kestänyt jo vuosia netissä jne; en olisi selvinnyt hengissä tähän asti; ellen olisi sydämessäni antanut anteeksi niille kaikille jotka panettelevat minua ja puhuvat myös valhetta minusta. Antakaa anteeksi; se on hyvin tärkeää myös pelastumisen kannalta, sekä sen kannalta, ettei ihminen aukaise mitään portteja pahuudelle.

Tämä on vakava varoitus Raamatussa ja todistaa siitä, kuinka tärkeä on antaa anteeksi (Raamatun kohta MATT. 6:14-15) Tarkoittaako tämä sitä, että menettää pelastuksen jos on anteeksiantamattomuutta, vaikka on uskossa?

-Ei kannata ottaa riskiä siitä, ja toisekseen, ei välttämättä anteeksiantamattomuus vie pelastusta, mutta se avaa ovet henkivalloille ihmisen elämään. Sen myötä voi tulla sairauksia joita anteeksiantamattomuus tuo, taloudellisia ongelmia, ihmissuhdeongelmia, omantunnontuskia ja se sitoo ihmisen itsensä (ahdistus, masennus, tuska.) Tämä on hyvin vakavaa, sillä jos uskovalla ihmisellä on anteeksiantamattomuutta, niin Jeesuksen veren suojelus, joka uskovalla muutoin on, ei enää vaikuta siten kuin pitäisi. Kun annetaan anteeksi, niin siten voidaan sulkea ovet henkivalloilta. Anteeksiantamattomuus johtaa vihaan ja viha katkeroitumiseen. Olen joutunut ihan henkilökohtaisesti tutkimaan näitä asioita; sillä suomalaisten perisynti on kateus.

Minulla on ollut hyvin agressiivisia vihaajia jo noin 12-vuoden ajan, ellei kauemminkin; ja he keksivät aina jonkun uuden syyn, siis tekosyyn, josta pilkata minua lisää. En todennäköisesti olisi selvinnyt hengissä tähän asti, jos en olisi jo ajat sitten antanut itse anteeksi pilkkaajilleni ja herjaajilleni.

Eräässä FB:n uskovien ja sanotaan myös, että ”uskovien” (heitä riittää joka junaan!) niin erään keskustelun aloitti hyvin vihainen, agressiivinen ja katkeran oloinen suomalaismies; jossa hän syytti minua hyvin karkeilla nimityksillä ja törkeillä väittämillä; ja siihen liittyi sitten mukaan kivittäjien ryhmä. Kyseessä oli tanssivideo, joka oli kuvattu taannoiselta pikkujoulukeikaltani; jossa tanssi mukana iloinen suuri piparkakkumies.

Katsoin videon läpi; ja katsoin sen kriittisesti. Mitä siinä näin; oli tosiaan hieman sensuelli tanssiesitys, mutta ei mitään muuta! Siinä ei ollut strippausta (joka on jo kauan sitten taakseni jäänyttä elämää) eikä siinä ollut muutenkaan mitään ihmeellistä paheksuntaa herättävää, ehkä uskovien näkökulmasta Rita Oran biisi; mutta onhan ymmärrettävää, etten voi ravintoloissa alkaa putkeen esittämään pelkkää hengellistä musiikkia. Vaikka itseasiassa: tanssin nauhan kanssa ja viimeinen biisi, jonka lavalla tanssin; oli Jesus Culture nimisen bändin biisi ”Break every Chains.” Kun tarkoituksella pyritään minua kiusaamaan; niin uskovillehan ei näytetty sitä osaa ollenkaan; vaan yritettiin hakea showsta ”rohkein osa” jossa olkapääni hieman vilahtaa koska mulla on toppi päällä.

Asia on niin; että noilla kritisoijillani ei ole itsellään kaikki inkkarit kanootissa. Monella on ilmiselvästi paha olla. Minullahan on esiintyminen ihan ”verissä”, olen aina rakastanut laulaa, tanssia ja esiintyä; 7-vuotiaana lauloin koko luokan edessä ”Meikäläinen on ihan tavallinen nainen.”

Jotkut paheksuivat ravintolaympäristöä, jossa olin; mutta esim. uskova Johnny Cash esiintyi ympäriinsä ravintoloissa laulaen; sekä on olemassa myös ihan evankelistoja; jotka toimivat baareissa levittäen Jumalan sanaa. Raamatussa sanotaan, että ”eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.” Äitini Marja Tukiainen vetosi minua koskeviin syytteisiin usealla eri Raamatun kohdalla, yksi niistä on, että ”ei se saastuta ihmistä, joka tulee ulkoapäin ihmiseen, vaan se mikä lähtee ihmisestä sisältä, saastuttaa ihmisen.”

Eli ei kapakkaympäristö automaattisesti saastuta minua; mutta esim. uskovien törkeät panettelut ja kiusaamiset saastuttavat heitä itseään; kieli on myrkyllinen ja se on ainoa, jota ihminen ei voi kunnolla hallita. Olin niin vihainen valheiden levittäjälle koskien minua; että olin varma että teen hänestä rikosilmoituksen (ja niitähän ihmisiä on Suomi pullollaan.) Mutta evankelista Heikki Taakalan puheen jälkeen, muutinkin mieleni. Jätän herjaajani Jumalalle. Heikin meksikolainen vaimo Evangelina sanoi myös; että Jumala itse sanoo Raamatussa, että ”älkää kostako, vaan antakaa taistelun olevan Minun.”

Olen tosiaan uudestisyntynyt kristitty; ja vaiheittain olen kasvanut uskossani. Vuonna 2016 sain upotuskasteen Leivonmäen järvessä ja keväällä 2017 sain kielillä puhumisen armolahjan Kairossa, kansainvälisessä kristillisessä konferenssissa. Minulla on myös suhteellisen hyvä Raamatun tuntemus, sekä henkien erottamisen armolahja. Mistä esim. aidot ja oikeat profetiat tunnistaa parhaiten; niin ne tulevat RAKKAUDEN hengessä. Jumala on itse rakkaus.

Amen!

Johanna Tukiainen