Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 245

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 245 Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 245

#247570 Ilmoita asiaton viesti
daria
Participant

Nimeä Isabell ei ole raamatussa, Isebel on. Isebel oli Israelin kuningatar jota syytettiin hirmuteoista. Muslimien Koraanissa Isebel on syntinen vaimo. Kun Isebel hankki 2 väärää todistajaa ja aiemmin käänsi puolisonsa pois oikeasta Jumalasta, profeetta Elia ilmestyi hänen eteensä ja ennusti:

”Sinä olet myynyt itsesi tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä. Sen tähden Herra sanoo näin: ”Minä saatan sinut onnettomuuteen. Minä lakaisen sinut pois ja hävitän Israelista miespuoliset jälkeläisesi, niin suuret kuin pienetkin. Minä teen sinun suvullesi niin kuin tein Jerobeamin, Nebatin pojan, suvulle ja Baesan, Ahian pojan, suvulle. Tämän teen siksi, että olet herättänyt minun vihani ja johdattanut Israelin tekemään syntiä. Missä koirat nuoleksivat Nabotin verta, siellä ne nuoleksivat sinunkin vertasi ja portot peseytyvät siinä! Ja koirat ovat syövä Isebelin Jisreelin vainioilla! Sen Ahabin jälkeläisen, joka kuolee kaupungissa, syövät koirat, ja sen, joka kuolee muurien ulkopuolella, syövät taivaan linnut.”

Myöhemmin ennustukset toteutuivat. Puoliso kuoli taistelussa verenvuotoon vaunuihin, vaunut pestiin lammikossa, kulkukoirat nuolivat verta ja portot peseytyivät siinä. Isebel murskaantui elävältä Jeehun hevosten kavioihin ja vaunujen pyöriin; haaskoja syövät villiintyneet koirat söivät hänen ruumiinsa ja siten täyttivät profeetta Elian lausuman kauhean ennustuksen.

Isabell nimestä ei tietoa mitä tarkoittaa, ei kai mitään.Suomessa parituhatta Isabell nimistä väestörekisterin mukaan.