Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 248

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 248 Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 248

#252292 Ilmoita asiaton viesti
Twisted Sister
Participant

Se7enissä monen isnta kuvien kera. Mahtaa tunkkia ottaa kalloon kun ei ole tullut meikkipussyyn suoraan rahaa…

Hottismamma Johanna Tukiaisen gynekologi- ja neuvolakäynnit päättyivät onnitteluihin ja nauruihin – katso!
18.11.2020 17:53

Kohukaunotar Johanna Tukiainen, 41, vieraili eilen tiistaina gynekologin vastaanotolla sekä neuvolassa. Lisäksi hän päivitti suloisia vauvakuvia arjestaan.

Ruotsissa asuva Johanna kertoi omia ja Isabell-vauvansa kuulumisia Instagram-tilillään.

–  Tänään 17. Marraskuuta 2020: kävin aamulla gynekologilla ja iltapäivällä neuvolassa. Lääkäri sanoi minulle tänään onnittelut siitä, että tulin raskaaksi 41-vuotiaana ilman erityistä apua, luonnollisin keinoin. Hän sanoi, että se on suhteellisen harvinaista. 38v jälkeen alkaa kuulemma erittäin vaikeaksi raskaaksi tuleminen, joillekin jo aiemmin, Johanna kirjoittaa sosiaalisessa mediassa.

ohanna synnytti Isabell-vauvansa keisarileikkauksella puolitoista kuukautta sitten.

Paino oli pudonnut minulta peräti 12kg mutta sitä pitää saada alas vielä saman verran lisää, hiljaa hyvä tulee. Tässä ajassa niin kova painonlasku on hyvä saavutus! Johanna iloitsi.

Myös neuvolakäynti sujui vallan mainiosti. Mukana oli myös lapsen isä Paul.

– Neuvolassa vauva todettiin hyvin kehittyneeksi ja Isabell on kuulemma ikäänsä nähden noin yhtä kuukautta edellä: hän nostaa päätään niin upeasti ja osaa asioita että normaalisti vauvat oppivat näitä noin 3kk ikäisenä. Neuvolan tätiä nauratti kovasti kun Paul oli sanonut että pieni ihottuma vauvan poskella johtui ”termiiteistä.” En ole sellaista ikinä aiemmin kuullutkaan! Ihottuma oli kuulemma normaalia hormonaalista juttua, Johanna kirjoitti Instagram-tilillään.
”Maitoa ei tule tarpeeksi”
Johanna kertoi sosiaalisessa mediassa kolme viikkoa sitten, ettei maitoa tule tarpeeksi. Tuoreella äidillä on onneksi apua ja tukea hyvin lähellä, joten hänen ei tarvitse kasvattaa lasta yksin. Isabell-vauvan isästä Paulista on ollut suuri apu Johannan sukulaisten lisäksi.

– Monet lääkärit tosin sanoivat miehelleni, että minulle on hyvin tärkeää saada nukkua tarpeeksi. Hän on hoitanut vauvaa myös niin, että olen saanut tarpeeksi levättyä. Lisäksi äitini auttaa myös. Kirjoitinkin aikaisemmin hermostuneeni synnytysosastolla, kun maito ei tullut aluksi ollenkaan, ja vauva heräilee paljon, koska haluaa nimenomaan maitoa. Nyt olen imettänyt jo suhteellisen normaalisti. Maitoa ei silti tule vieläkään tarpeeksi, ja annan hänelle myös vähän äidinmaidonkorviketta.

Lue lisää: Tässä on Johanna Tukiaisen tytär: ”Meillä on terve tyttövauva” – kuva!

– Täällä painotettiin kovasti sitä, että äiti päättää itse, miten haluaa. Minulle ehdotettiin paljon, etten imettäisi, jos en kestäisi esimeriksi valvomisista. Olen suhtautunut asiaan niin, etten ota siitä liikaa stressiä, ja luonto on hoitanut asian omalla painollaan. Olen lukenut, kuinka tärkeää äidin oma maito on lapselle. Lisäksi imetys on terveellistä myös äidille, niin siihen olen pyrkinyt ja hyvin se on mennyt, Johanna kertoo.

Johannalla on yksi aavistus siihen, miksi hän ei kykene tuottamaan tarpeeksi maitoa pienokaiselleen. Hän epäilee syyksi silikonirintojaan, vaikka ei ole kuullut vastaavanlaista aavistusta ammattilaisilta.