Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 255

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 255 Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 255

#263263 Ilmoita asiaton viesti

Onko Tuksulla tekijänoikeus siihen tissi-ja pilukuvaan? Ottiko sen Tuksu itse, vai ottiko sen velli? Jos kuvan otti velli, niin tekijänoikeus on hänellä. Tuo yritys hankkia uudet luputiinit alastonkuvia jakamalla oli törkeä. Sitä kutsutaan myös h-raamiseksi. Olen opiskelujeni takia joutunut lainaamaan mm. ilmavalokuvia. Minun ei ole tarvinnut maksaa niistä koska niistä oli maksaneet jo pääkaupunkiseudun kunnat. Mainitsin vain kuvaajan/aineiston omistajan. Joissakin ei ollut edes mainittu kuvaajaa, vaan kuvat omisti julkinen liikelaitos. Tekstiä voi lainata jossakin määrin esim. gradussa, mutta molemmissa (epäsuora ja suora lainaus) viittasin alkuperäiseen tutkijaan. Olen huomannut omien kuvieni päätyneen jopa kansainvälisen lehden palstoille. Ottamiani kuvia on jaettu myös Facessa. En ole siitä pahastunut.

Nuo kiiltävät pikkuhousut ovat todella liian pienet Tuksulle ja liian suuret Ilelle. Luulenpa, että näemme nuo kiiltävät alushousut kesällä Tuksun päällä, vaikka siitä tulee mieleen joulukinkku. Lapselle en noita koskaan ostaisi vaikka hän olisi jo aikuinen. Perussa valmistetut vaatteet eivät paljon maksa. Toisaalta on hyvä, että lähipiiri ostaa Ilelle vaatteita, koska Tuksu tuhlaa rahat joutavaan rihkamaan ja roskaan. Tekokukkia, tyynyjä ja koriste-esineitä. Koirista ei ole ollut aikoihin kuvia ja siitä kuinka ”liimaantuneita” ne ovat Tuksuun. Tuksu ei myöskään ole aikoihin kehunut koiriaan rakkaiksi ja kuinka hän on hyvä hoitamaan koiria. Balkanin ihme ei enää ulkoiluta koiria.

Kätevää sysätä vastuu kaikesta muille. Ile mummille ja Jassulle. Koirat kauniille ja uskovaiselle äidille. Pikkusisko hankki asunnon. Mummi maksanee osan vuokrasta ja paikallinen sosiaalitoimisto osan? En ymmärrä Tuksun on/off julkisuutta. Facessa hän on julkinen henkilö (oma ilmoitus ja hänellä on jopa fanisivusto) ja vielä jokin aika sitten hänestä oli Sevenissä. Haastaako hän Sevenin oikeuteen? Yksityishenkilöllä ei taida olla fanisivustoa. Hän voisi ensiksi poistaa tuon fanisivuston.