Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 302

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 302 Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 302

#346317 Ilmoita asiaton viesti
Kyöpeli!
Participant

Karman Kosto:

Pilven aiheuttama riippuvuus on hyvin lievä, se on heikompi kuin vaikka kahvin.

No se ei ole kyllä paljon sanottu. 🙂 Kahviriippuvuus voi olla aivan jäätävä. Meikäläisellä on. Siis valehtelematta mietin kerran lähtöä iltapäivällä päivystykseen hirvittävän päänsäryn takia kunnes tajusin, että olin jotenkin onnistunut unohtamaan aamukahvin. Joskus olin muutaman päivän kokeeksi ilman, en muista minkä helvetin takia, olisiko se jostain vatsataudista alkanut. Ahmin Buranaa sen koko ajan. Ostin take away -kaakaoita tapariippuvuuteen. Karsea tukkoinen olo, ja kahvi oli mielessä koko ajan. Varmasti nuo oireet ovat lieviä verrattuna koviin aineisiin, ja ei se nyt ainakaan vaarallista ole, mutta en usko, että pystyisin lopettamaan. Onneksi kahvin käytöstä nyt ei juuri ole haittaa, eikä se taida olla missään maassa laitontakaan, joten sama kai tuo on, vaikka onkin riippuvainen.

Tuo riippuvuus on myös vuosikymmenien käytön seurausta. Kyllä sitä teininä pystyi ilman kahvia olemaan, ja jossain metsäretkillä tuli oltua. Mutta muuten olen juonut kahvia ehkä jostain 10-vuotiaasta asti käytännössä päivittäin. Jos minkään muun aineen käytöstä olisi yhtä paljon kokemusta, varmasti olisin koukussa.