Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 306

Home Forums Julkkikset Johanna Tukiainen Vol. 306 Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 306

#354218 Ilmoita asiaton viesti
Kalapata.
Participant

Joskus yritin kirjoittaa pitkän keittiöpsykologin analyysini Johannasta, mutta Intia vei sen, mutta yritän uudestaan kun joku nosti aiheen esiin.

Miksi Johanna ei voi myöntää, että lapsi vietiin syystä? Koska Johanna on narsisti. Narsisteilla ei ole ketään muuta kehen luottaa kuin he itse. Narsismi alkaa pikkulapsena, kun äiti eikä isä huolehdi, niin lapsi oppii, että hänellä ei ole ketään eikä mitään muuta joka häntä auttaa, kuin hän itse.

Lapsi kasvaa ymmärtäen, että kaikki muu voi pettää ja sortua alta ja rakentaa itselleen niin vahvan voittamattomuuden ja oikeassaolemisen kuoren, että elämässä olisi edes yksi asia, mihin voi luottaa, hän itse.

Kun on koko elämänsä elänyt näin, niin yhdenkin virheen myöntäminen ja oman oikeassaolemisen tunteen murenemisen myötä koko elämä romahtaa. Ei ole enää mitään,  mikä on totta tai suojaa pahalta maailmalta. Tuksulla ei ole enää ulkonäköä, ei rahaa, ei Miamia, ei miestä, ei Jumalaa, ei lasta, ei kotia, ei mitään. Sen myöntäminen ja totuuden kohtaaminen tuhoaisi elämän niin pahoin, että yhdenkään ongelman näkeminen ei vaan yksinkertaisesti onnistu.

Arttu, otan osaa suruusi. Onnellisia viimeisiä hetkiä lemmikin kanssa,  nauttikaa toistenne seurasta.