Home › Forums › Julkkikset › Johanna Tukiainen Vol. 125 › Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 125
minimini:
Pannahinen:
Markun ja Marjan yo-kuvat muistan kyllä nähneeni. Taisivat mennä naimisiin jo ennen lakkiaisia, Marjahan oli nimellä Tukiainen jo silloin. Mistä muistuukin mieleeni kysyä, että tietääkö kukaan mamman tyttönimeä? Vai onko hänkin Tukiainen jo ihan omaa sukuaan…? Ihan viattomasti siis vaan kyselen enkä mitään vihjaile…
Sehän olisi todellinen yllätys ja selittäisi monta asiaa jos selviäisikin että hra ja rva Tukiainen ovat samannimisiä myös syntyjään ja esimerkiksi serkuksia.
Selvyyden vuoksi sanonottakoon että tuollaisesta minulla ei ole mitään tietoa että noin olisi tilanne.
Nii-in, selittäisi monta asiaa……… Edelleenkään mitään vihjailematta, olisipa vaan kiva tähänkin saada selvyys…
Tämä menee nyt OT:ksi, mutta en malta olla kertomatta, että Ranskassakin vaikuttaa – yllätys, yllätys – oma "Päivi Räsänen", pienen kristillisen puolueen kaikkea vastustava veteraanipoliitikko. Ihan kaamea katolinen konservatiivi, joka olisi tiukkapipoisessa höperyydessään yleinen naurunaihe jo muutenkin, mutta joka on itse maksimoinut naurettavuutensa vielä sillä, että on naimisissa serkkunsa kanssa! 😀 No eihän se laitonta ole, maallisen avioliittolain puitteissa ok, mutta kyseisen kristillispoliitikon tapauksesta tekeekin huvittavamman se, että katolinen kirkko taas ei noita serkkujen välisiä avioliittoja hyväksy kuin itsensä paavin erikoisluvalla! Siinä sitä sai mummeli taannoin tiukimpien toimittajien kanssa "vähän" selitellä omia erikoislupiaan, kun itse on suu vaahdossa paasannut toisten ihmisten avioliitto- yms. oikeuksia vastaan…
Mutta joo, vakavasti, kaipa serkusten väliset liitot kertovat yleisemminkin jotain siitä, miten pienet ja sisäänpäinlämpiävät ne konservatiivisimmat uskovaispiirit saattavat olla. Kauempaa ei välttämättä löydy tarpeeksi kajahtanutta – ainakaan juuri samaan tapaan uskoa tulkitsevaa. Puistattavaa.