Home › Forums › Julkkikset › Johanna Tukiainen Vol. 126 › Reply To: Johanna Tukiainen Vol. 126
Uuden vollin kunniaksi arkistojen helmi http://www.iltalehti.fi/iltatytto/200810_it.shtml
Jos en väärin muista niin tää oli samalla viikolla kun Kanerva-skandaali räjähti.
Osallistun vielä vähän myöhässä edellisessä vollissa olleeseen galluppiin.
Lienen "virkaiältäni" yksi vanhimpia näätiä täällä, tosin olen ollut mukana vähän on/off eri nimimerkeillä.
Löysin aikoinaan Tukiaiset Jippiin julkkisjuorupalstalta, luin silloisia volleja ja ihmettelin ketä nämä kovasti meikatut, halvasti pukeutuvat ja itsestään selvästi liikoja luulevat "tanssijat" ovat. Siellähän he kirjoittelivat itsekin ahkerasti ja kehuivat itseään. Sieltä se sitten lähti, jonkinlaista julkisuutta tuli aina välillä, mutta Kanervan myötä vasta tulivat koko kansan tietoisuuteen.
Jippiin ja Ellien kautta olen päätynyt tänne. Luulen että jaksan roikkua mukana kolmesta syystä, tähän on vaan tottunut eli on eräänlainen harrastus. Toinen syy on se että olen itse Johannan ikäinen ja tavallaan siis "kasvanut" hänen kanssaan koska tätä näätimisuraa on kuitenkin takana jo yli 10 vuotta ja haluan siksi nähdä miten tässä käy. Kolmas syy on se että ulkosuomalaisena tämä on keino pitää jonkinlainen yhteys kotimaahan (ei ainoa yhteys, mutta jotenkin special, ehkä muut ulkomaan näädät ymmärtävät?)
Se on tietysti sanomattakin totta että vuosien varrella tämä näätiminen on muuttunut hurjasti, kun aloitin niin tytöillä oli vielä jonkin verran yritystä ja toivoa mutta vuosi vuodelta alamäki on jyrkentynyt ja se on ikävää. Varsinkin Julian kuolema kyllä pysäytti vaikkei se nyt yllätyksenä tullutkaan.
Minulla on ikävä hyviä aikoja kun käytiin Miamissa ja päihteiden käyttö ja sekoilut olivat ainakin jollain lailla hallinnassa. Sillon näätäily (joka taisi niihin aikoihin olla lähiövalastelua) oli kevyempää, naureskeltiin paljon pienemmille jutuille ja päähenkilö oli kunnossa.
Kerran näätiminen meni vähän turhan pitkälle, olin eräässä eurooppalaisessa kaupungissa ja poikkesin yhteen vaatekauppaan. Eräässä rekissä oli t-paitoja ja yhdessä oli kuvat tyylin kaikista Disneyn prinsessoista. Ensimmäinen ajatukseni oli että hei, Tuksu tykkäisi tästä. Repesin kun tajusin miten olin ajatellut tätä ihan spontaanisti mutta tuumasta toimeen, ostin paidan ja postitin sen albertstrasselle. Ikäväkseni se ei ilmeisesti koskaan päätynyt perille, oma teoria on että paketti/kirje ei mahtunut postilaatikosta ja kehotus tulla hakemaan se postista hukkui johonkin. Harmitti, olisin halunnut nähdä päähenkilön se päällä kehumassa miten ihailija ulkomailta lähetti jälleen kerran ihanan lahjan. Syy miksi laitoin paidan matkaan oli muuten se että ajattelin sitä kiitoksena siitä viihteestä mitä Tuksu on minulle näinä vuosina tarjonnut.
Ketä muita wanhoja näätiä/lähiövalaita on palstalla, edes satunnaisesti?