Nyt kun ravintolamaailma on jälleen kunnolla avautunut ja koronapiina helpottanut, palataan perusasioiden pariin.
Hyvä palvelu vaatii sujuakseen myös pelisilmää asiakkaalta. Liian innokas, ajattelematon ja töppömäinen käytös voi latistaa tunnelman, ensin tarjoilijan, ja lopulta myös asiakkaan.
Nyt helsinkiläinen tarjoilija on kertonut 10 vinkkiä ravintola-asiakkaan purtavaksi.
-Jos ruoassa on valittamista, valita ennen kuin olet nuollut lautasen tyhjäksi, hän muun muassa ohjeistaa.
-Jos ovella on kyltti ”odota pöytiin ohjausta”, niin se ei ole siihen turhaan laitettu. Sinun tulee odottaa. Älä turhaan vaivaa tarjoilijaa kyselemällä pitääkö minun oikeasti odottaa.
-Kun annoksesi saapuu eteesi älä kysy: ”Eihän tässä muuten ole paprikaa, pähkinää tai mitään juureksia, kun olen niille allerginen.” Ilmoita allergiat tilatessasi.
Yllä esimerkkejä vinkeistä. Lue loput aiheesta kirjoittaneelta Härdelli-sivustolta.
Kommentit
Oma kommentti