Antti Kurhinen on totaalisen sydämistynyt yritykselle, joka hoitaa Suomessa Teslan huoltoasiat. Hän on ottanut yhteyttä ELY-keskukseen ja aikoo olla yhteydessä myös kuluttajaviranomaiseen.
Antin taksiautona toimiva Tesla makasi yli viikon huoltamolla, eikä Antti kuullut autosta mitään. Kun hän vihdoin kyseli autonsa perään, selvisi, että asiaa hoitava ihminen oli ollut lomalla.
Antin Teslan keskusnäyttö pitäisi uusia, ja sille tulee hintaa yli 3000 euroa. Antti asetti ehdoksi uusimistyölle, että hän saa entisen näytön itselleen. Ensin Tesla-korjaamo suostui tähän, mutta veti sitten sanansa takaisin.
-Osia ei kuulemma luovuteta ympäristö- ja turvallisuussyistä, Antti ihmettelee. -ELY-keskuksessakaan ei ollut tällaisesta ennen kuultu. Miten voi olla mahdollista, ettei asiakas saa pyydettäessä vanhaa ja rikkoutunutta osaa itselleen? Tämähän mahdollistaisi mielikuvitusta käyttäen väärinkäytökset semminkin kun huoltamolla on täysi monopolioikeus korjata kyseistä merkkiä, Antti manaa.
Hän aikoo pistää nyt asiassa ison vaihteen silmään ja viedä asian tarvittaessa vaikka EU-oikeusistuimeen.
-Tämä katsotaan nyt loppuun ja aion ottaa tähän median mukaan. En ole koskaan kuullut moisista ”omista säännöistä”, joissa esimerkiksi osia ei anneta asiakkaalle. Kun kysyin asiaa parilta muulta huoltamolta, he olivat aivan ihmeissään.
Kommentit
Oma kommentti