Huijausviestit ovat pankkien jokapäiväinen riesa. Tästä ongelmasta kärsii myös Danske Bank.
Viime aikoina sähköpostitse on lähetetty tällaista viestiä:
”Hyvä herra tai rouva
18 maaliskuuta 2024 alkaen asiakastilanne kirjautumistiedot ovat muuttuneet.
Et voi enää muodostaa yhteyttä asiakasalueellesi tilinumerollasi ja vanhalla salaisella koodillasi. Sinun on nyt käytettävä uutta internet-tunnustasi.
Uuden tunnuksesi saat selville asiakasalueellesi.
Terveiset,
©DanskeBank 2024”
Huijausviestin mukana on linkki, jota ei kannata missään nimessä avata.
IT-asiantuntija Arto Isokosken neuvo pankkiasioiden hoitoon on selkeä:
– Pankkiin kirjaudutaan vain pankin omilta sivuilta, ei viestinä tulleiden linkkien kautta. Pankit eivät lähettele linkkejä.
Lähde Suomen Telemarkkinointiliitto ry / Kilpi-sovellus.
Kommentit
Oma kommentti