Tämäkin talvi on osoittanut, että junaliikenteen sujuvuuden suhteen Suomi on takapajula. Löytyisikö syytä talvikatastrofeihin siitä, että viime vuosikymmenten aikana VR on luopunut kymmenistä tuhansista työntekijöistään?
Takavuosina valtakunnan rautateillä oli jopa 40 000 työpaikkaa, mutta nyt enää noin neljäsosa. VR väittää tehostamisen ansiosta voineensa pitää lippujen hinnat kohtuullisella tasolla.
VR:n johtajan palkassa kohtuullisuus tarkoittaa sitä, että yhtiötä kohta kaksi vuotta johtaneen Mikael Aron tilipussi on 422 000 euroa vuodessa. Kuukausipalkaksi se tekee vaatimattomat 35 000 euroa.
Lue Hymyn raportti VR:n kujanjuoksusta maaliskuun Hymystä.
Ensi töinään, puolen vuoden työkokemuksella VR:ltä sai Aro aikaan muutosohjelman, jolla päästään mahdollisimman nopeasti eroon 1200:sta työntekijästä. Olisikohan pitänyt ensin katsoa mitä ja miten tehdään ja sitten minkä verran siihen tarvitaan tekijöitä eikä päinvastoin!
Eipä tarvitse äijän käyttää VR:n palveluita.
Tulokset toiminnasta nähty… vaihtoon
VR VR VR…
siis vitun naurettavaa maksaa amatöörille tolasta palkkaa! mut kusipääthän tässä maailmassa vain menestyy.
Voi raukkaa! Miten pärjännee?
Eiköhän järjestetä keräys! Voisiko Hymy-lehti järjestää.Junatkin kulkee hyvin, joskus jopa samana päivänä on perillä kun aikataulu lupaa.