Verkkomaksupalveluyhtiö Klarnan selvityksestä käy ilmi, minkä ikäiset ihmiset Suomessa ostavat verkossa – ja mitäkin. Tilasto on mielenkiintoista luettavaa.
Yleisemmin verkko-ostajia näyttävät olevan 18-55-vuotiaat.
Ehkä yllättävintä on, että alle 26-vuotiaat miehet ostavat eniten vaatteita verkossa, kun naisissa sitä eniten tekevät 36–45-vuotiaat.
Kosmetiikkaa verkosta ostavat eniten 18–26-vuotiaat. Lastenvaatteita ja muita lasten tuotteita ostavat eniten selkeästi 26–35-vuotiaat, niin naisissa kuin miehissäkin.
Maksullisia deittipalveluita taas käyttävät eniten 46–55-vuotiaat miehet ja naiset – eivät nuoret. Tapahtumalippuja ostavat niinikään eniten 46–55-vuotiaat, eivät nuoret. Kodinkoneita ostetaan eniten 36–45-vuotiaiden ryhmässä. Musiikkia ja elokuvia ostavat eniten miehissä ja naisissa 36–45-vuotiaat. Videopelejä ostavat miehissä eniten alle 26-vuotiaat, kun taas naisissa 36–45-vuotiaat – tämäkin on yllättävää naisten osalta.
Alkoholituotteita ostavat verkosta eniten 46–55-vuotiaat.
Luvut ja tilastot ovat Klarnan verkkokauppatilastoista aikajaksolta 1.1.–31.8.2014.
Kommentit
Oma kommentti