Arkistokuva

Näin kävi Petri Nygårdin ja Pyhimyksen firmoille korona-ajan kurimuksessa

Kaikki me tiedämme, että yksi korona-ajan suurimmista kärsijöistä on artistit ja elämysteollisuus, mutta mitä tämä tarkoittaa numeroina?

Hymyn painettu lehti kokosi kymmenittäin iskelmäartistien ja poppareiden firmojen tilinpäätöksiä, joista voi tehdä omat johtopäätöksensä.

Suurin osa esiintyjistä on kokenut kovia menestyksiä liikevaihtonsa suhteen. Toisaalta, jos liikevaihtoa on ollut ennen koronaa paljon, se on tippunut suhteessa siihen. Tässä esimerkkeinä Pyhimyksen eli Mikko Kuoppalan ja Petri Nygårdin firmojen tilanne. Lue lehdestä loput.

Ensin firman liikevaihto aiemmin, sitten koronavuonna 2020. Tämän alla voitto tai tappio aiemmin ja koronavuonna. Korona-aika alkoi maaliskuussa 2020, jolloin jos yrityksen tilikausi oli vuoden mittainen, firma kärsi koronasta täydet 9 kuukautta.

 

Petri Nygård

Reenivirma Oy

384 000 / 192 000

96 000 / -42 000

Korona-aikaa 9 kuukautta

 

Mikko Kuoppala eli räppäri Pyhimys

Yellowmic Oy

676 000 / 388 000

368 000 / 134 000

Korona-aikaa 9 kuukautta

 

Alla Pyhimys:

Kuva: Promo, Juha Mustonen

Teksti: Hymyn toimitus
Avainsanat: artisti, firma, korona, liikevaihto, Mikko Kuoppala, Petri Nygård, Pyhimys

Kommentit

Oma kommentti