Vantaalaisessa hotellissa vastaanottovirkailijana työskentelevä receptionisti on paljastanut peräti 20-kohtaisen Älä tee näin -listansa.
Jotta hommat hoituisivat sujuvasti niin hotellin työntekijöiden kuin asiakkaidenkin näkökulmasta katsottuna, listaan kannattaa tutustua, vaikka se varsin sormea heristävä onkin.
– Kun olen ystävällinen ja mukava sinulle, se ei tarkoita, että olisin ihastunut sinuun. Teen vain työtäni, vastaanotto ei ole seuralaispalvelu, vastaanottovirkailija muistuttaa ja jatkaa:
– Älä ihmettele mikset saa huonettasi viisi tuntia ennen ilmoitettua sisäänkirjautumisaikaa, kun nykyiset asukkaat ovat vielä aamiaisella. Haluat myös luovuttaa huoneesi tunteja myöhemmin, mutta et taaskaan ymmärrä, jos huone on jo varattu seuraaville asiakkaille. Tämä on mahdoton yhtälö, jonka kanssa joudumme painimaan päivittäin, sillä haluamme palvella teitä jokaista mahdollisimman hyvin.
Monesti ongelmia tuppaa tulemaan varsinkin silloin, kun hotelli on täynnä. Respalla on tyhjentävä vastaus:
– Jos sanon sinulle, että hotelli on täynnä, se on täynnä – älä jää jankuttamaan ja pyytämään tarkistamaan uudelleen. Minulle maksetaan nimenomaan vapaiden huoneiden myymisestä.
Lue koko 20-kohtainen lista Halloota.comista, täältä.
Kommentit
Oma kommentti