Suomessa paljon autoja rahoittava Santander siirtyi hiljattain nykyaikaan: verkkolaskuihin.
Tähän saakka posti oli rullannut ja tuonut asiakkaille paperilaskut.
-Verkkolaskuihin siirtyminen oli Santanderin kohdalla kuitenkin tulo kivikaudelta 1900-luvulle. Tätä päivää ei eletä vieläkään, toteaa verkkolaskun valinnut sydämistynyt asiakas.
Syynä on se, ettei verkkolasku tarkoita verkkolaskua asiakkaan pankkiin, kuten yleensä. Se tarkoittaa verkkolaskua Santanderin omille sivuille.
Toisin sanoen: maksullisesta paperilaskusta luopunut joutuu kirjautumaan Santanderin sivuille omilla pankkitunnuksillaan. Sitten hän joutuu vielä kirjautumaan omaan pankkiinsa maksaakseen laskun. Laskun PDF-tulostaminen ei ainakaan yleisellä Chrome-ohjelmalla onnistunut.
-Koska viite on laskussa sama, maksunhan voi panna pankissaan toistuvaismaksuksi, ohjeistaa Santanderin virkailija.
Ihan hyvä ajatus. Mutta silti erillisessä verkkopalvelussa pitää ravata tulostamassa itselleen lasku, kun sitä ei muuten kirjanpitoonsa saa.
-Pitäisiköhän Santanderin rahoituksenkin tulla 1900-luvulta nykypäivään ja ohjata laskut asiakkaiden omin pankkeihin, automies toteaa Hymylle.
Kommentit
Oma kommentti