Sastamalasta löytyi kahvila, jossa asiakkaita kielletään palauttamasta astioita takaisin

Tänä päivänä palvelukulttuuri on muuttunut pitkälti sellaiseksi, että huoltoasemilla ja varsinkin lounaspaikoissa asiakas joutuu palauttamaan astiat – ja vieläpä lajittelemaan ne.

Joku voisi sanoa, että ellei näin olisi, murkina maksaisi monin verroin enemmän. Toisaalta on niin, että monet jopa voisivat maksaakin enemmän, jos kaikessa ei olisi itsepalvelumeininki. Joissakin paikoissa homma on viety niin pitkälle, että ruokaa ei enää edes tuoda pöytään, vaan sen joutuu hakemaan luukulta. Tämän mahdollistamiseksi on jo olemassa erinäisiä elektronisia apuvälineitä tai sovelluksia.

Kaikkialla ei kuitenkaan ole näin. Sastamalassa sijaitsevassa Kiskokabinetissa on vielä palvelua. Siellä itse asiassa vaaditaan, että asiakas jättää astiat pöytään – henkilökunta korjaa ne pois.

Kiskokabinetti on perinteikäs huoltamona aloittanut kahvila-ravintola, jonne on tuotu vanhoja junavaunuja. Muun muassa Marskin Salonkivaunu, jossa on illastanut itse Hitler.

Teksti:JT Tuomela
Kuvat:Mika Lahtonen
Avainsanat: asiakaspalvelu, astiat, Kiskokabinetti, Sastamala

Kommentit

Oma kommentti