Suomalaisperhe asioi muutama päivä sitten Tallinnan-matkallaan Sokos Hotelli Virun Amarillo-ravintolassa. Perheenisä kertoo Hymylle, kuinka Suomessa myös perheystävällisenä tunnetun konseptiravintolan käyttökokemuksesta on onnistuttu saamaan hurja kaaos.
-Emme asuneet Viru-hotellissa, mutta ravintolan hasardi touhu leimaa kyllä minusta myös koko hotellia, joten emmepä taida koskaan mennäkään, isä toteaa Hymylle.
Suomalaisperhe päätti lasten pyynnöstä piipahtaa hampurilaisilla, sellaiset kun tunnetusti ovat Amararillon yksi tavaramerkeistä.
-Tyrmistyimme, kun kaikki tilaukset piti käydä tekemässä tiskillä ja maksaa ne sinne. Niinpä marssin tilaamaan ensinnä juomat. Maksettuani ne otin ruokalistat ja palasin pöytään, jossa pienet lapset istuivat jo malttamattomina. Juomat tulivat aikanaan ja sitten meninkin jo tekemään tiskille ruokatilausta. Lapset jäivät taas pöytään, jotta se säilyisi varattuna.
Kun ja jos halusi jälkiruokaa tai lisää juomaa, piti taas vääntäytyä tiskille ostamaan.
-Oli kyllä perheelliselle vaivalloista. Tiskillä sai jonottaa ja ruokien tulo kesti yli tunnin. Viini oli loppu. Minulle tarjottiin jotain tonkasta. En suostunut. Jostain sitten löytyi yksi lasillinen, isä päivittelee.
Edellisten asiakkaiden astiat olivat pöydässä korjaamattomina, vaikka tarjoilijat toivat juomia ja ruokia. Ne jäivät siihen vielä senkin jälkeen kun suomalaisperhe oli poistunut.
-Kyllä ravintolan pitäisi järkeistää toimintansa vähän paremmin, isä toruu. -Tuollainen sopii ehkä johonkin pieneen pizzeriaan, mutta ei isoon ravintolaan, jossa perhe aterioi. Henkilökunnasta tämä ei ole kiinni lainkaan, se oli koko ajan hyvin ystävällistä. Ehkä resurssit on vedetty niin tiukoille, että tällaista sattuu.
Suomalaisperhe ei enää astu jalallaan Viru-hotellin Amarilloon.
-Ei se ole Amarillo. Kyltit voisi ottaa pois, asiakas päättää.
Kuva: Samuli Lintula
Kommentit
Oma kommentti