Tarjoilija lataa suorat sanat huonoista asiakkaista – vältä nämä mokat

Oktoberfest, München, Tarjoilija, Olut, Mitata

Asiakaspalvelualalla työskenteleviltä odotetaan palvelualttiutta, hieman hymynkarettakin, mutta mahdottomuuksiin ei vaikkapa tarjoilijakaan pysty.

Jos asiakas nimittäin on aasiakas. Kyllä, aasiakas.

Tarjoilijat ovat nyt paljastaneet Härdelli-sivustolle 20 vinkkiään. Näin ei todellakaan kannata menetellä, jos aikoo säilyttää maineensa hyvänä asiakkaana ja saada vastaisuudessakin hyvää palvelua.

Julkaisemme viisi vinkkiä 20:sta, lue loput sivustolta eli TÄÄLTÄ.

Älä puhu puhelimessa ja odota, että sinua palvellaan. Ole hyvä ja keskeytä puhelu.

Kun annoksesi saapuu, älä kysy: ”eihän tässä muuten ole paprikaa, pähkinää, tai mitään juureksia, kun olen niille allerginen?” Ilmoita yliherkkyys tilatessasi.

Jos tarjoilija sanoo, ettei sinulle tarjoilla alkoholia, se myös tarkoittaa sitä. Älä yritä tilata toiselta tarjoilijalta. Hänkin kyllä näkee ja haistaa promillemääräsi.

Jos lapsellasi on kakat vaipassa, mene vaihtamaan se. Veikkaanpa, että muut ruokailijat eivät halua haistella ulostetta syödessään.

Kun olet tilannut paksun sisäfileen kypsänä, niin älä ihmettele miksi naapuripöytä sai ruuat ennen sinua, vaikka he tilasivat vasta sinun jälkeesi. Heidän salaattinsa nyt vain valmistuvat vähän nopeammin kuin paksu kypsä pihvi. Lisää TÄÄLTÄ.

Keittiö, Työ, Ravintola, Kokki, Professional, Ruoka

Teksti: Hymyn toimitus
Avainsanat: ravintola, tarjoilja, vinkit

Kommentit

Oma kommentti