Somerolainen Vilhelmiina Halinen on yksi tuhansista yksityishenkilöistä, jotka ovat vaihtaneet pankkia Sampo-shown seurauksena. Opettajalla ei ole aikaa jonotella tukossa olevaan asiakaspalveluun eikä arvailla sitä, tuleeko palkka omaan vai naapurin pussiin.
– Olen tottunut hoitamaan pankkiasiani ajallaan. Kiireisenä ihmisenä luotin siihen, että nettipankki palvelee ajankohdasta riippumatta. Pidin itsestään selvyytenä, että pankin mainostamalla ”missä ja milloin vaan” -lauseella on katetta, Vilhelmiina valottaa.
Pitkän linjan sampolaisena Halinen sai kuitenkin jo vuosia sitten esimakua kasvottoman palvelun takkuilusta.
– Alkuaikoina pidin ongelmia normaaleina muutosprosessiin kuuluvina säätöinä. Palvelun kasvottomuus kuitenkin korostui ja pienikin kysymys vaati vastauksen saamiseksi valtavasti aikaa. Hitaus ja epävarmuus pistivät miettimään, olisikohan se suurikin synti, jos ”Sampo-sukuun” syntynyt vaihtaisi pankkia, Halinen selvittää.
Uudessa Hymyssä on myös artikkeli pankkikriisin salatuista pelastustoimista.
Kommentoi kuinka pankkisi mokasi!
Asuntolainamme tililtä eivät lyhennykset yht’äkkiä toimineetkaan. Pankissa sai selvittääkseen tätä ongelmaa jonottaa 45 minuuttia. Samalla olisin halunnut hoitaa pankkikorttiini liittyvän asian ja sen hoitaminen ei onnistunutkaan tällä virkailijalla, joka kehotti menemään eri tiskille. Ihmetykseeni, että pitääkö taas jonottaa toiset 45 min., virkailija vain valitteli, että ikävä kyllä.
Eikä tiliotteista näy, missä korttia on käytetty, ainoastaan veloitussumma. Hankaloittaa rahankäytön seurantaa!