Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2024) mukaan Hymy kasvatti lukijamääräänsä sekä printissä että verkossa.
Hymyn kokonaistavoittavuus nousi 269 400 lukijaan tänään julkaistun KMT 2024 -tutkimuksen mukaan. Kasvua edellisvuodesta on 15 prosenttia. Lukemassa on mukana sekä painetun lehden että verkkosivuston parissa viihtyvät.
Pelkän kuukausittain ilmestyvän painetun lehden lukijamäärä on 76 400. Se nousi viisi prosenttia edellisvuodesta.
– Kiitos kuuluu lukijoillemme ja laajalle tekijäjoukollemme. Nykypäivänä suosittuja viihdeuutisia voi tehdä ilman turhaa sensaationhakuisuutta silti kiinnostavuudesta kiinni pitäen, kertoo vastaava päätoimittaja Erkki Meriluoto.
65 vuotta täyttänyt Hymy-lehti uudistui alkuvuodesta. Viihteen lisäksi lehti sisältää runsaan paketin terveyttä, tavallisista ihmisistä kertovia tarinoita, rikosjuttuja, sotahistoriaa ja juttuja myös eläimistä.
– Hymyn monipuolisuudesta kertoo myös naislukijoiden osuus, joka on 46 prosenttia. Lähellä tavallisen ihmisen arkea oleva sisältölinjamme on toiminut, Meriluoto iloitsee.
Julkkikset kiinnostavat verkossa ja somessa
Hymyn verkkokasvun rinnalla myös lehden Facebook-sivu on kerännyt tuhansia uusia seuraajia. Julkisuuden henkilöt kiinnostavat, ja aiheiden kommentointi on siirtynyt perinteiseltä keskustelufoorumilta pitkälti sosiaalisen median puolelle. Juttujen ja jakotekstien tyylilajissa on ollut kannustavaa otetta alas painamisen sijaan.
– Myönteisyys, positiivisuus, iloisuus sekä pieni annos huumoria suupielessä tuntuu olevan toimiva konsepti. Ilkeyksiä ja toisen ihmisen alas painamista ei ole haluttu lähteä tekemään. Näin on tullut myös hyvää feedbackia julkisuuden henkilöiltä, jotka haluavat tehdä hyvää yhteistyötä kanssamme, kuvailee Hymyn verkkoa tuottava Jari Kupiainen.
Kommentit
Oma kommentti