Ihan vilpittömästi toivon että Jassun bisnes kantaa ja elämä muutenkin. Minkäs tuo geeneilleen ja sisaruksilleen voi. Ihan toivon hänen itsensä ja vanhempiensa vuoksi, ja eihän tuo pahaa tee paksun kateudesta kärvistelyä seuratessa. Annetaan Jassun olla ja elää omaa elämäänsä, eiks joo 🙂 Toki jos antaa aihetta, niin sitten, mutta nyt mielestäni on vaan aika tyypillinen pinnallinen nuori nainen, joka kuitenkin yrittää jotain. Tai sitten Pöwwis on vaan pehmentynyt?
Ja taas kerran tuosta pakkohoidosta. Pakkohoitolähetteen M1 voi kirjoittaa kuka vaan lääkäri. Mutta sen jälkeen ihminen on otettava tarkkailuun max. 4 vuorokaudeksi jonka jälkeen kahden eri lääkärin on vielä tehtävä paperi potilaasta ennen kuin sulkeva M3 napsahtaa. Eli kolmen eri lääkärin näkemys tässä vaiheessa. M1-lähete ja tarkkailuun laitto voi vielä onnistuakin, mutta itse pakkohoitopäätös M3 on jo vakava paikka. Ja juridisestikin todella suuri asia, kun ihmiseltä otetaan itsemääräämisoikeus pois. Siihen pitää olla vakavat syyt. Pöwwis nyt toistelee itseään, mutta yhä edelleen: alkoholismi, pillerismi, yleinen kusipäisyys, narsismi, suuruudenhulluus ja kaikella tapaa vinksahtanut maailman- ja omakuva eivät vaan ole pakkohoidon kriteerit täyttäviä asioita. Ei, ei ja ei. Ja kuten tuolla edellä jo viisaasti joku totesi, ihmistä ei tuosta vaan voida ”viedä pakkohoitoon”. Eli tuota pakkohoitohuutelua voisi vähentää, se kun ei ole niin yksinkertainen asia kuin saattaisi vaikuttaa. Ja pakkohoito johonkin alkkispaikkaan on ihan eri asia – sellaista ei ole. Sinne täytyy aina itse mennä. Luulen että täälläkin menee sekaisin pakkohoito-termi, että puhutaanko alkoholismin hoidosta ”pakosta” vai psykiatrisesta pakkohoidosta. Padre oli psykiatrisessa pakkohoidossa, hänen kohdallaan kriteerit täyttyi. Tytär on vaan kusipää. Ainakin toistaiseksi.