Salovaara ja työuupumus

Home Forums Terveys-Hymy Salovaara ja työuupumus

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #21698 Ilmoita asiaton viesti
    Pekka
    Member

    Itse koin saman ja kasaan saamiseen meni parivuotta. Aiemmin nauroin nille jotka valitti uupumusta jne. leimasin heidät "luuseriksi". Kun tekee töitä niin että suomen sallimat ylityötunnit pamahtaa rikki jo maaliskuussa, on taakka liian suuri. Itsellä oli viimeinen työputki ulkomailla jossa ei ole tunti rajoitusta (Miksi???) pari kuukautta 10-12 tuntisia päiviä ja vain yksi vapaapäivä…. Vastaavia oli jo muutaman vuoden ajalta. Se oli sitä tehokkuutta ja firman säätötoimenpiteitä. Rakastin työtäni, siksi tein. Sitten molemmat vanhemmat kuoli ja homma selvä. Sairaslomaa. Yritin olla vahva ja palata töihin nopeasti. Otin helpomman työn, mutta elimistö/pää oli jo pahassa jamassa. Lopulta sairaala hoitoon. Ruoansulatus tökki ja pysähteli. Verenpaine katossa. Pää tuntui kuin räjähtäisi jne. Lopulta vuoden sairasloma ja kuntoon jotenkuten. Pitkien sairaslomien takia sain sitten joululahjaksi lopputilin 2003. Hyvää joulua Vieläkin tunnistan stressin oireita joskus, mutta olen kasvanut ihmisenä paremmaksi ja autan muita, ennen olin vain tunteeton kone. Jaksamista. Töissä käydään jotta olisi rahaa elää. Työ ei ole elämä

    #21699 Ilmoita asiaton viesti
    jul123
    Member

    Töissä käydään, jotta voi elää. Olen samaa mieltä. Pitää käydä töissä, että pärjää.

    #21700 Ilmoita asiaton viesti
    Jukka Niemi
    Member

    Työuupumus ja sen seuraukset dignosoidaan terveydenhoidossa mielisairaudeksi, joka on leimaava. Sen jäkeen on turha hakea työtä, jos kertoo totuuden, mutta sitä ei ymmärretä.

    Kirjoitetaan vain masennsus ja unilääkettä. Lääkäritkin myöntää nykyään, että LÄÄKE EI PARANNA. Se on vain apu AKUUTISSA TILANTEESSA.

    Tarvitsi ehdottomasti kuntouttavaa sosiaalista keskustelua ja vertaistukea. Tukea oikean näkemyksen löytämiseen ilman leimutumis näkökulmaa.

    #21701 Ilmoita asiaton viesti
    Murrrhk
    Member

    Työuupumus eli burn out ei ole diagnoosi, eikä sillä ketään voi kirjoittaa sairaslomalle. Sen sijaan masennus on diagnoosi. Tottahan se on, että mielisairauden takia ihmisiä vieroksutaan. Itse en ollut ennakkoluuloinen aiemmin, mutta kun näin erään läheisen sairastuvan noin 5 vuotta sitten, aloin suhtautumaan vakavuudella tautiin. Ihminen kun tosiaankin muuttuu aika tavalla, ja puheisiin ei ole enää luottamista.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.