SIKAINFLUENSSAROKOTUKSET HELSINGISSÄ

Home Forums Terveys-Hymy SIKAINFLUENSSAROKOTUKSET HELSINGISSÄ

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #21417 Ilmoita asiaton viesti
    kata
    Member

    Kävin viime keskiviikkona kysymässä Helsingissä eräässä terveyskeskuksessa, voinko saada sikainfluenssarokotteen? Silloin ei ollut terveysasemalla minkäänlaista jonoa ja pääsin heti terveydenhoitajan vastaanotolle, kun ovessa oli ilmoitus, että rokotteet olivat siltä päivältä loppu. Sain terveydenhoitajalta tavallisen kausi-influenssarokotteen, koska hän katsoi, että sairauskertomuksissani oli sellainen tauti, mikä hänen mukaansa oikeutti rokotteen ottamiseen. Kysyin vielä, kannattaako minun tulla huomenna ottamaan sikainfluenssarokote, kun sitä oli tulossa lisää. Terveydenhoitajan mielestä minun kannattaisi tulla ehdottomasti ottamaan rokotus. Meninkin seuraavana päivänä reippain mielin rokotusjonoon. Tällä kertaa ovessa ei lukenut, että sikainfluenssarokotteet olisivat lopussa. Jonossa oli tällä kertaa ainakin 30 ihmistä ennen minua. He näyttivät lähes kaikki olevan vanhuksia yli 65-vuotiaita, jotka ei siihen mennessä annettujen tietojen mukaan kuuluneet edes jonkin taudin omaavina riskiryhmään. Minun vuoroni tuli aikanaan. Tympeän oloinen terveydenhoitaja tokaisi heti minulle: Mitä sinä täällä teet, kuulutko johonkin riskiryhmään? Kerroin, että sain eilen influenssarokotteen ja kerroin, mikä minua vaivasi. Hoitaja korotti oikein äänenesä ja oli vihainen. Hän oli sitä mieltä, etten olisi tarvinnut eilenkään rokotetta. Ei kuulemma riitä rokotteet, jos niitä annetaan kaikille. Minulle (tälläkin hetkellä leikkausta odottavalle) ei voitu antaa rokotusta, mutta kaikille näille muille/vanhuksille annettiin, sillä he näyttivät sen verran kauan aina olevan terveydenhoitajan luona. Tämä rouva terveydenhoitaja käyttäytyi tosi tympeästi muutenkin. Hän avasi huoneensa oven käytävään, jossa oli ihmisiä rokotusjonossa. Odotti, että minä lähden huoneesta "minä kaikkein pahin ihminen maailmassa, joka olin tehnyt suuren synnin, kun olin hänen ylhäisyyttään mennyt vaivaamaan". Sitten hän kehtasi vielä huutaa perääni ivallisesti, että: hei vaan! Vastasin tälle hoitajalle, että näkemiin.

    Tämä terveydenhoitaja käyttäytyi minusta tosi lapsellisesti. Hän ilmeisesti toimii Jumalana ja päättää asioista. Lisäksi hän antaa syntiselle tiedoksi, että teit syntiä.

    Onpa tosi hyvää palvelua tuolla Helsingin terveyskeskuksessa. Ehkä sinne menevätkin kaikki sellaiset hoitsut töihin, joilla jokin pätemisen tarve. Luulevat olevansa maailman omistajia. Kyllä olen sitä mieltä, että kaikkia pitää kohdella tasavertaisesti, vaikka olisi kysymyksessä mikä. Kiitos jälleen kerran hyvästä palvelusta terveyskeskukselle ja sen mainiolle terveydenhoitajalle, joka oli niin empaattiinen.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.