Reply To: Jasmin Mäntylä

Home Forums Julkkikset Jasmin Mäntylä Reply To: Jasmin Mäntylä

#83384 Ilmoita asiaton viesti
Minas
Blocked

Minua kyllästyttää välistä Tuksun ulinat niin Jääzmin on sellaista kevyempää vaihtelua. Hän ei kuitenkaan ole kriminaali, rattijuopumus taitaa ”vain” olla ja poliisin vastustaminen kun parkui Iken akkunan alla, siis lähes täysin kokonaan täys hömppä, tosin Tuksua ja Jassua yhdistää todella moni asia. Se varmaan siinä kiinnostaakin, että heidänkaltaiset ihmiset eivät pysty näkemään itseään reaalivaloissa. Vintillä on pimeetä. Täzzä Jääzminin plörö:

”Kun miehiä ja naisia ajatellaan bloggareina tai kolumnisteina, on olemassa tiettyjä yleistyksiä ja olettamuksia. Naisten tulisi keskittyä muun muassa fitnekseen, kauneudenhoitoon, shoppailuun ja muotiin, äitiyteen sekä muihin ”naisten juttuihin”.

Miehet taas saavat käyttää sanojaan vapaammin, he saavat vitsailla värikkäämmin, he saavat kirjoittaa seksistä ja heille on sallittua aika lailla kaikki. Minä olen kaukana feminististä – todellakin. Useasti olen miesten puolella asioissa, joissa naisten kuuluisi tukea naisia. Mutta tässä asiassa… Haluan itselleni samanlaista tilaa ja vapautta bloggarina kuin mitä miehillekin suodaan.

Kaksi tyyppiä, joiden kolumneja ja kirjoituksia olen itse tykännyt lukea, ovat Mattiesko Hytönen ja Tuomas Enbuske. Heidän tyylinsä on vain aina toiminut minulle. Samoin heidän huumorinsa. Olen joskus aiemminkin todennut, että puhun, kirjoitan ja vitsailen monesti enemmänkin ”äijämäiseen” tyyliin, enkä todellakaan ole mikään herkkä kaunosielu. Omat läheiseni ovat tottuneet siihen, mutta joidenkin mielestä yhä tänäkin päivänä naisten pitäisi pitää suunsa supussa tiettyihin asioihin liittyen. No, jokainen tavallaan.

Ihmiset ovat aina kauhistelleet tekemisiäni tai naureskelleet niille ja itsekin teen niin tiettyjen ”uutisten” kohdalla. Ja se, että itse olen julkisuudessa, ei tarkoita sitä, etten saisi ottaa kantaa muista julkkiksista kertoviin juttuihin. Hyvänä esimerkkinä toimii vaikkapa uutisointi ”erään julkkispariskunnan” lemmenlomalle matkaamisesta. Nainen turistiluokassa ja mies bisneksessä… Ei hyvä. Kun ollaan yhdessä, niin sitä lennetään samassa luokassa! Minulle kukaan ei ikinä uskaltaisi tehdä noin ja pelkkä yrityskin tuohon suuntaan takaisi maailman paskimman loman sille rakkaalleni. Just saying… 😉 Ja siinä ei ole kyse siitä, että sen ”luokan” kuuluu merkitä jotain, ei todellakaan. Mutta sen seuran pitää merkitä kaikkea!

Tykkään ottaa välillä kantaa poliittisiin asioihin ja tiettyihin poliitikkoihin, mutta se nyt tietenkin liittyy siihen, että itse liityin Kokoomukseen 17-vuotiaana ja puolueen toiminnassa olin mukana aina vuoden 2012 loppuun asti. Omat kokemukseni ja oppini niistä asioista antavat siis erittäin hyvää pohjaa mielipiteilleni ja puheilleni politiikkaan liittyviin uutisiin.

Ja kuten jo yllä totesin, miesten on ihan ok kirjoittaa seksiin liittyvistä asioista, mutta kun nainen kirjoittaa tai puhuu niistä, siinä on jotain väärää ja tuomittavaa. En ymmärrä sitä laisinkaan. Itse olen sitä mieltä, että naisilla on tasan samat oikeudet puhua seksiin liittyvistä jutuista kuin miehilläkin. Vielä tärkeämpää on muistaa se, että kun olet yhdessä jonkun kanssa, myös se nainen saa tehdä aloitteen. Nainen saa olla itsevarma ja rohkea!

Tulevaisuudessakin tulen siis kirjoittamaan joitain juttuja siihen tyyliin, että monet miettivät, miten viitsin ja kehtaan. Tai sitten niistä todetaan, että tämä ei sovi naiselle. Mutta mitä sitten? Ainakin olen oma itseni ja niin kauan, kun en tee mitään Oikeasti väärää, niin kaikki on ihan fine.

Ps. Jutun kuvan olen valinnut ihan vain ärsyttääkseni heitä, joita ärsytän jo muutenkin. (Minun huumoriani…) 😉

xxx ”