Reply To: Jasmin Mäntylä

Home Forums Julkkikset Jasmin Mäntylä Reply To: Jasmin Mäntylä

#83904 Ilmoita asiaton viesti
Principeca'
Participant

Monesta asiasta en enää nykyään ylläty, mutta eräs eilen lukemani otsikko yllätti minut, eikä mitenkään hyvällä. Otsikko Anna -lehden kannessa: ”Mieheni tietää, että minut saa lepyteltyä rahalla”. Otsikoilla myydään lehtiä, joten niiden tehtävä on puhuttaa ja hätkähdyttää. Tässä tapauksessa tuossa tehtävässä on onnistuttu täydellisesti, mutta niin tuosta otsikosta, kuin Aitolehden haastattelustakin jää ”huono maku suuhun”.

Tämän alla olevan tekstin postasin Faceeni eilen:

”Monet asiat eivät saa mua ärsyyntymään, mutta pinnallisuus on siellä top kolmosessa ja tässä jutussa pinnallisuus on keskiössä. Miten aikuinen ihminen kokee, että tuollainen ajattelutapa on ok? Jos mun mies koittaisi lepytellä mua riidan päätteeksi jollain f*cking laukulla tai muulla materialla, niin TERVE. Rakkaus, välittäminen ja toisesta huolehtiminen on kaikkea muuta kuin mikään materia. Jos joku oikeasti rakas loukkaa, niin siinä tilanteessa ei mikään auta paremmin kuin puhuminen ja se oikea välittäminen. Jos itse oon surullinen jonkun asian takia, niin vika juttu mun mielessä on joku shoppaileminen! Wtf?”

Moni juttu ei mene noin tunteisiin, mutta tuollaisesta pinnallisuudesta tulee jotenkin surullinen olo. (Ensin olin kyllä ainoastaan ärsyyntynyt, kuten yllä olevasta Facen viestistä voi hyvin huomata…) Sitä kun vaan tietää, kuinka paljon enemmän rakastava halaus ja kauniit sanat merkitsevät kuin mikään laukku tai jokin vastaava materia ikinä. Ei toista kuulu ostaa tai maksaa hiljaiseksi ja vielä vähemmän kenenkään tulisi sallia sellaista. Se on maailman helpoin tapa paeta oikeaa keskustelua ja kommunikointia. Se on pelkuruutta sekä myös tapa, joka osoittaa rakkautta ja välittämistä vähiten. Rakkaus on jotain paljon suurempaa ja syvällisempää kuin raha. Ja surullista on nimenomaan se, että jotkut sekoittavat nuo kaksi asiaa keskenään.

xxx

https://blogbook.fi/jasminmantyla/maksetaanko-sinut-hiljaiseksi/#comments

Jasmin Mäntylä
21.1.2017 klo 14:56

Heip! Ja kiitos. Ihan vain sanon asiat, miten ne ajattelenkin ja pinnallisuus on aina se isoin ”turn off”. Jokainen silti tyylillään… 😉
xxx