Kioskitädin purnaus: Asiakkailta puuttuu käytöstavat – näin käyttäydyt

Aasiakas.netiin kirjoittanut kioskin myyjä on ilmeisesti sitä mieltä, että tämän päivän asiakkailta puuttuvat normaalit käytöstavat. Hän opastaakin meitä asiassa.

-Kun astut sisään kioskille, ensimmäiseksi vastaa myyjän tervehdykseen. Tähän tilanteeseen eivät sovi suomalaiset perustervehdykset kuten: “Punanen marlboro”, “Kahvi” tai “Ässäarpa”. Sen sijaan hyväksyttäviä tervehdyksiä ovat esimerkiksi ”hei” tai ”päivää”, kioskin myyjä vinkkaa.

-Kun olet saanut haluamasi, maksa myyjälle, ja tässä vaiheessa voisit kertoa, jos et halua kuittia. Jos kuitenkin saat kuitin käteesi rahojen alla tai päällä, sano kiitos ja tämän jälkeen saat poistua. Se että otat kuitin ja ryttäät sen tiskille tai akrobatiatempuilla taiteilet kuitin rahojen alta pois ja viskaat minne sattuu, ei ole erityisen mukavaa.

Lue vihjeet kokonaisuudessaan tästä.

Teksti: Hymyn toimitus
Avainsanat: asiakas, kioski, myyjä

Kommentit

Oma kommentti