
KYLÄKAUPPIAS VESA KESKINEN, 11.5.2006
SHOPKEEPER VESA KESKINEN
© PEKKA NIEMINEN/KUVARYHMÄ/SKOY
Kyläkauppias Vesa Keskisen ja Teslan välinen kommunikaatio jatkuu, mutta sadan euron palautusta Tesla ei ole vieläkään maksanut.

KYLÄKAUPPIAS VESA KESKINEN, 11.5.2006
SHOPKEEPER VESA KESKINEN
© PEKKA NIEMINEN/KUVARYHMÄ/SKOY
Keskinen toimi Teslan ohjeiden mukaan.
– Hei Vesa, kokeile painamalla tuota ”oletko unohtanut salasanasi” nappia, sieltä saat uuden jolla pääset prosessissa eteenpäin. Kerro jos tulee muita esteitä vielä, Vesalle viestieltiin Teslalta.
Hymy.fi on saanut käsiinsä Keskisen ja Teslan väliset sähköpostiviestit.
Vesa teki pyynnön mukaisesti, mutta homma ei toiminut.
– Ei tapahdu mitään painaeassani allaolevaa ”oletko unohtanut salasanasi nappia”.
Eli tilanne on jumissa.
Mistä oikein on kyse?
Vesa Keskinen varasi Tesla Cybertruckin jo vuonna 2019 maksamalla 100 euron varausmaksun. Cybertruck, Teslan futuristinen uutuusmalli, herätti valtavasti huomiota lanseerauksensa yhteydessä, ja moni teki varauksen odottaen nopeaa toimitusta. Keskinenkin odotti saavansa autonsa, mutta turhaan.
Viiden vuoden kuluttua varauksesta Cybertruckia ei ollut vieläkään toimitettu. Keskinen päätti lopulta helmikuussa 2025, että odotus on tullut tiensä päähän, ja hän perui tilauksen sekä vaati 100 euron varausmaksunsa takaisin.
Varausmaksun palauttaminen ei tapahtunut automaattisesti, vaan Keskinen joutui asioimaan useiden verkkosivujen ja yhteydenottokanavien kautta. Kyläkauppiasta ohjeistettiin tekemään salasanamuutoksia, ottamaan yhteyttä Tesla Vantaan pisteeseen ja seuraamaan ohjeita.
Lue myös: Vesa Keskinen suivaantui Teslaan – vaatii sadan euron varausmaksun palautusta!
Lue myös: Vesa Keskinen saa vihdoin satasen takaisin Teslalta!
Tesla vastasi Keskisen palautuspyyntöihin viestillä, jossa kerrottiin, että palautus on mahdollinen.
Keskinen ilmoitti, ettei aio harkita Teslan ostoa ennen kuin varausmaksu on palautettu. Lisäksi hän kertoi aikovansa kehystää palautetun sadan euron muistoksi kokemastaan odotuksesta ja epäonnistuneesta autokaupasta.
Tapaus on herättänyt laajempaakin keskustelua kuluttajan asemasta suuryrityksiä vastaan, etenkin tilanteissa, joissa lupaukset toimitusajoista ja asiakaspalvelun sujuvuudesta eivät täyty. Teslan maine toimitusvaikeuksista on ollut esillä aiemminkin, mutta tapaus tuo asian esille myös suomalaisten kuluttajien näkökulmasta.
Kommentit
Oma kommentti