Jokainen nainen tuntee tämän tunnuksen!

Syöpäsäätiön Roosa nauha on kerännyt jo 11 vuotta varoja rintasyövän vastaiseen työhön.

Suomalaiset ovat ottaneet tunnuksen omakseen, sillä he kartuttivat Roosa nauha -rahastoa viime vuonna 960 000 eurolla. Merkittävä osa Roosa nauha -keräyksen tuotosta muodostui yhteistyökumppaneiden tuotemyynnin tuottamista lahjoituksista sekä rusetin myynnistä.

Äskettäin tehdyssä tutkimuksessa peräti kaksi naista viidestä kertoi ostaneensa tuotteita. Roosa nauha -rusetin design on joka vuosi erilainen. Tämän vuoden rusetin suunnittelija julkistetaan syyskuussa.

Syöpäsäätiö tuki viime vuonna syöpätutkimusta 5,4 miljoonalla eurolla. Roosa nauha -keräyksen tuotosta jaettiin viime vuonna 850 000 euroa rintasyöpätutkimukseen. Kaiken kaikkiaan on Roosa nauha -rahastosta on jaettu apurahoja yhteensä 2 663 500 euroa. Roosa nauha on Syöpäsäätiön tunnetuin keräyskampanja.

Teksti:Hymy.fi
Avainsanat: Roosa nauha, Syöpäsäätiö

Kommentit

Oma kommentti