Kuvituskuva

Marjo osti K-kaupasta broileria: Ajautui outoon riitaan – ”Maksakaa ripuloimani petauspatjan pesu”

Marjo-niminen netinkäyttäjä on ajautunut omituiseen mittelöön paikallisen K-kauppiaan kanssa. Hän on kertonut asiasta somessa avoimesti, ja tämän vuoksi asiaa käsiteltiin myös Feissarimokat-sivustolla.

Kaikki lähti siitä kun Marjo sai päähänsä, että K-kaupasta ostettu broileripakkaus olisi sisältänyt jotain outoa. Perhe sairastui ripuliin. Kauppias on ollut sitä mieltä, että heidän kylmäketjunsa on katkeamaton, mutta Marjo on vaatinut ”kohtuullisuuden nimissä”, että hänen ripuloimansa petauspatja korvataan. Tai  siis ainakin sen peseminen pesulassa.

Lääkärissä Marjo tai perhe ei ole käynyt, koska on kiireinen yrittäjä. Häntä sapettaa nimenomaan ripulin kesto: yli viikko. Harmillista oli se, että hän oli juuri ehtinyt ostaa 450 euroa maksaneen petauspatjan Jyskistä, kun kakkavahinko sattui.

Tiedoksi muuten Marjolle ja muillekin, että terveystarkastajat eivät tutki näytteitä siten, että asiakas vaikka pakastaa tuotteen ja kiikuttaa sen sitten tutkimuksiin, koska asiakkaan tuotteelle omilla toimillaan aiheuttamista vahingoista ei voida varmistua. Terveystarkastaja luottaa vain omaan puolueettomaan faktaansa, eli se tekee tarvittaessa paikkoihin tarkastuskäyntejä, ja vasta niiden perusteella raportoidaan paikan hygieniataso tai sen puutteellisuus.

Varsinkin kesäisin kana pilaantuu herkästi kotioloissa.

Teksti: Hymyn toimitus
Avainsanat: kakka, ripuli, vahinko, K-kauppias

Kommentit

Oma kommentti