Oletko Danske Bankin asiakas? ”Huijari saattaa soitella perään…”

Danske Bank varoittelee verkkopankissa asiakkaitaan huijareista.

Pankki varoittaa antamasta pankkitunnuksia sähköpostitse tai tekstiviestitse saapuneisiin kyselyihin.

-Danske Bank ei koskaan pyydä henkilökohtaisia pankkitietoja tai salasanoja asiakkailtaan sähköpostitse tai tekstiviestitse. Jos saat tällaisen viestin, jossa pyydetään avaamaan linkkejä tai antamaan henkilökohtaisia pankkitietoja, poista viesti, kehotetaan verkkopankissa yksiselitteisesti.

Pankkitietoja kalastelevia huijausviestejä saattaa tulla Danske Bankin lisäksi myös muiden yritysten nimissä. Viesteissä olevia linkkejä ei tule avata eikä niiden takaa löytyville sivuille pidä syöttää mitään tietoja, pankki varoittaa.

-Jos olet antanut henkilökohtaisia tietojasi huijaussivustolle, saattaa huijari myös soittaa sinulle perään ja kysyä puhelimitse lisätietoja. Älä anna henkilökohtaisia pankkititetojasi tuntemattomalle taholle myöskään puhelimitse. Ota yhteyttä Danske Bankin sulkupalveluun 0200 2585, mikäli olet saanut epäilyttävän viestin, avannut siinä olevia linkkejä ja antanut tietoja huijaussivustolle. Sulkupalvelu on avoinna 24 h/vrk, pankista tiedotetaan.

Teksti:Hymy.fi
Avainsanat: huijaus, pankki, raha, euro, Danske Bank, verkkopankki, seteli, tiedotus

Kommentit

Oma kommentti