Kuva: Mika Kanerva

Outo soppa – suomalaisliikemiehelle ei annettu korjaamolta omaa Mersua, kun tämä uhkasi valittaa kuluttajaviranomaiselle

Pirkanmaalaiseen autohuoltoon autonsa vienyt liikemiehenä tunnettu J.J. Mäntysalo joutui soittamaan poliisit paikalle, kun hänen omaa autoaan ei meinattu luovuttaa hänelle korjaamolta takaisin. Muutoinkin soppa on kummallinen ja johti kuluttaja-asiamiehen pakeille.

Kaikki sai alkunsa siitä, kun Mäntysalo vei autonsa sytytystulppien vaihtoon. Korjaamolla oli ilmeisesti harjoittelija vääntänyt tulppia niin lujasti irti, että yksi tulppa katkesi.  Tämä johti yhteensä 2930 euron kustannuksiin. Mersua oli jouduttu käyttämään koneistamolla kahteen otteeseen.

-Näistä töistä ei minulle mitään edes ilmoitettu, mutta minut pistettiin maksamaan ne, mies kertoo ja toteaa kieltäytyneensä jyrkästi.

Auton tulppien hinnan, 119 euroa, hän toki olisi maksanut, mutta ei huoltamon tekemiä virheitä ja ilman lupaa suoritettuja arvokkaita korjauksia.

-Korjaamo ei sitten antanutkaan autoa takaisin. Sanoivat että tällaisia virheitä voi sattua ja että asiakas on ne ennenkin maksanut.

Mäntysalo sai auton pois viime perjantaina, kun asiasta väännettiin korjaamolla puolitoista tuntia ja hän soitti lopulta poliisitkin paikalle.

-Poliisin piti tälle korjaamon omistajalle ihan huutaa, että auto on nyt luovutettava, Mäntysalo toteaa Hymylle.

Mäntysalo oli pakotettu maksamaan laskun, mutta kun firma sai tietää, että asiakas reklamoi siitä ja tekee kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen, autoa ei tämänkään jälkeen vielä meinattu luovuttaa asiakkaalle. Penättiin sitä, että ilmoitusta ei sovi tehdä.

-Sen verran viisas olin että luottokortilla maksoin ja voin maksun nyt riitauttaa. Kuluttajaviranomaiselta on odotettavissa sitten jotain päätöstä aikanaan.

Asiakkaan mukaan korjaamo oli todennut, että työlle ei anneta myöskään takuuta, koska auto on 200 000 kilometriä ajettu mersu.

-Se ei ole mersulle mitään, ja työlle annetaan aina takuu. Ihmekorjaamo kyllä, mies manaa Hymylle.

Asia on nyt annettu tiedoksi kuluttajaviranomaiselle.

 

 

Teksti: Hymyn toimitus
Avainsanat: JJ Mäntysalo, Juri-Jose Mäntysalo, autokorjaamo, sytytystulpat, kuluttajansuojaviranomainen

Kommentit

Oma kommentti