Kuva: Kai Joronen/ Tangomarkkinat

Seinäjoen Tangomarkkinat tavoitti satoja tuhansia musiikin ystäviä

Suomen suosituimpiin kesätapahtumiin lukeutuva Seinäjoen Tangomarkkinat järjestettiin viime viikolla kahden vuoden koronatauon jälkeen. Uudistunut tapahtuma houkutteli paikalle 40 000 kävijää.

Tapahtuman televisioinnista vastasi Tango-TV, jonka toteuttaa tuotantoyhtiö Rockway kanavapaikalla 17. Televisiolähetyksen lisäksi sekä finaalin karsinta että finaali olivat katsottavissa suorana DNA:n tv-hubilla ja Pulsea-nettipalvelussa. Tangomarkkinoiden organisaatiosta kerrotaan katsojia kertyneen yhteensä arviolta 300 000.

Onnistuneesta tapahtumakokonaisuudesta huolimatta kävijämäärä oli pienempi kuin aikaisempina vuosina.

–  Toki me jäimme ymmärrettävästi koronaa edeltäneiden vuosien ennätysluvuista. Sen myötä moni panostus oli samalla investointi tulevaisuuteen. Haimme myös kävijämäärien laskentakaavaamme realismia, joka poikkeaa aiemmasta ja näin ollen luvut eivät ole suoraan vertailukelpoisia, Tangomarkkinoiden tuore toimitusjohtaja  Pasi Ojala toteaa.

– Saatu palaute sekä yleisöltä että kumppaneilta osoittaa, että olemme oikealla tiellä. Aina löytyy toki parannettavaa, ja teemme töitä sen eteen että tapahtuma kehittyy vuosi vuodelta ja asiakkaat viihtyvät.  Ehkä kaikkein parasta tapahtumassa oli esiintyneiltä artisteilta ja uusilta tangokuninkaallisilta saadut vuolaat kehut, Ojala jatkaa.

Teksti: Hymyn toimitus
Avainsanat: 2022, Seinäjoen Tangomarkkinat, Tangomarkkinat

Kommentit

Oma kommentti